Vylepšená ŠKODA FABIA RS Rally2

Nie je žiadnym tajomstvom, že motoristický šport je významnou súčasťou pri vývoji automobilov a práve jemu vďačíme za pokrok, ktorý si neskôr užívame aj my, bežní vodiči. Česká automobilka patrí v tomto ohľade k najúspešnejším na svete.

 

Mladoboleslavský model ŠKODA FABIA patrí nielen medzi najpredávanejšie spomedzi palety modelov značka ŠKODA, ale je najúspešnejším športovým náradím vo svojej kategórii na svete! Základom dnešného úspešného  modelu ŠKODA FABIA RS Rally2 je „trojková“ Škoda Fabia, ktorá mala premiéru v roku 2014. O rok neskôr vstupovali do platnosti nové športové predpisy kategórie Rally2 a česká automobilka pripravila model ŠKODA FABIA R5, ktorý rýchlo ovládol kategóriu na národných, kontinentálnych aj svetových súťažiach.  Vozidlá pripravuje ŠKODA MOTORSPORT, ktorá najprv nasadzovala vozidlá ako továrenský tím a v ostatných rokoch presunula svoj dôraz na zákaznícke tímy.

 

Od roku 2015 je ŠKODA FABIA RS Rally2 už treťou generáciou športového modelu, ktorá nasledovala po verzii R5 a verzii R5 Evo. Verzia RS Rally2 mala premiéru v roku 2022 a od tej doby je s predajom viac, ako 150 zákazníckych vozidiel najobľúbenejším a najúspešnejším modelom na svete v tejto kategórii. Počas celej tejto doby ŠKODA MOTORSPORT vozidlo Škoda Fabia RS Rally2 priebežne ďalej vyvíja a ponúka rozsiahle aktualizácie týkajúce sa výkonu, spoľahlivosti a pohodlia posádky. Aktuálne prichádza s novým „Packetom 25“.

 

„Práce na úspěšném soutěžním voze není nikdy hotová. Vůz Škoda Fabia RS Rally2 měl doposud skvělé výsledky a neustále děláme vše pro to, abychom jej udrželi na špici. Proto jsme ve vývoji vozu pokračovali i po jeho uvedení na trh. Nové úpravy jsou důkladně otestovány, osvědčily se a nyní jsou homologovány FIA pro použití na zákaznických vozech," vysvetľuje Michal Hrabánek, šéf ŠKODA MOTORSPORT.

 

Pozrime sa teda s čím ŠKODA MOTORSPORT prichádza s vývojovým „Packetom 25“. V motorické časti sa zameriavajú na termodynamické charakteristiky motora vozidla ŠKODA FABIA RS Rally2. Zlepšujú prúdenie výfukových plynov a následnú prípravu a spaľovanie zmesi. Nové optimalizované výfukové potrubie prináša termodynamické zlepšenie a znižuje energiu potrebnú na výmenu plynov vo valci o 27 %. Ostatné časti výfukového systému boli odľahčené. V kombinácii s novým softvérom pre riadenie motora to prinieslo znateľné zvýšenie výkonu prenášaného na kolesá a výraznejší zvuk.

 

Vrcholom vývoja sú aj novo vyvinuté šotolinové tlmiče. Tie boli navrhnuté pre vyššie zaťaženie a výrazne zlepšujú odolnosť v náročných šotolinových rýchlostných skúškach. Úpravy prinášajú zmeny v nádrži tlmičov a niekoľkých vnútorných častiach tlmičov vrátane použitých tesnení pri zachovaní rovnakej hmotnosti. Vylepšená ochrana zadnej tehlice zvyšuje životnosť manžiet hnacieho hriadeľa, brzdových strmeňov a chladiacich hadíc bŕzd. Novo vyvinuté tesnenie uniballov taktiež výrazne predlžuje ich dobu použiteľnosti, čím znižuje prevádzkové náklady pre zákazníkov.

 

Najdôležitejšia úprava komfortu zasa súvisí so strešnou ventiláciou, ktorá umožňuje efektívnejší vstup čerstvého vzduchu do kabíny a zároveň optimalizuje filtráciu a zabraňuje vniknutiu vody do kokpitu. Nový „Packet 25“ ponuka tiež nové súťažné sedadlá, ktoré sú približne o 2 kilogram ľahšie a pomáhajú znížiť ťažisko vozidla, čo je pri nastavení súťažného setupu nezanedbateľná položka. Nový „Packet 25“ je tak ďalším krokom vo vývoji a zvyšovaní  konkurencieschopnosti najúspešnejšieho modelu značky ŠKODA AUTO.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.