Výborné hospodárske a predajné výsledky ŠKODY

Napriek náročnej situácii na trhu dodala ŠKODA AUTO za prvý polrok 2024 o 3,8 % viac ako v rovnakom vlani (448 600) a je štvrtou najpredávanejšou značkou v Európe!  

 

Česká automobilka dosiahla v prvých šiestich mesiacoch roka 2024 veľmi solídne predajné a hospodárske výsledky, čím preukázala svoju odolnosť a flexibilitu v náročnom trhovom prostredí. Silnú pozíciu značky dokazujú kľúčové finančné ukazovatele: tržby vo výške 13,652 miliardy eur zostávajú na úrovni prvého polroka 2023 (-0,7 %), prevádzkový zisk vzrástol na 1,149 miliardy eur (+26,1 %) a rentabilita tržieb sa zvýšila na 8,4 % (pred rokom: 6,6 %). Čistý peňažný tok dosiahol 1,408 mld. eur (+135,8 %). Pozitívny vývoj prevádzkového zisku je výsledkom najmä zlepšenia štruktúry predaných vozidiel, priaznivého vývoja výmenných kurzov a dôsledného dodržiavania opatrení na úsporu nákladov v rámci programu Next Level Efficiency+. Zvýšenie peňažných tokov bolo prínosom vyššieho prevádzkového zisku a zlepšenia pracovného kapitálu. Od januára do júna automobilka dodala zákazníkom 448 600 vozidiel, čo je o 3,8 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Model Octavia potvrdil svoju úlohu najpredávanejšieho modelu s nárastom dodávok o 24,1 % a plne elektrický model Enyaq zostáva jedným z najpredávanejších elektromobilov na významných trhoch. V posledných mesiacoch automobilka výrazne zmodernizovala svoje portfólio modelov s úspornými spaľovacími motormi, ako aj plug-in hybridným, mild-hybridným a plne elektrickým pohonom. Vďaka tomuto vyváženému prístupu, ktorý sa u zákazníkov osvedčil, sa Škoda po prvýkrát v histórii umiestnila na štvrtom mieste v počte registrácií nových automobilov v Európe. Na jeseň tohto roku predstaví Škoda Auto v kategórii kompaktných vozidiel plne elektrický model Elroq.

 

„Škoda Auto vstupuje do druhej polovice roka so značnou energiou, ktorú preukázala počas prvých šiestich mesiacov. Teší ma, ako dobre zákazníci reagujú na najrozmanitejšiu a najmodernejšiu modelovú ponuku v našej histórii. Okrem toho sa už v októbri tohto roka pripravujeme na ďalšie rozšírenie našej plne elektrickej ponuky uvedením kompaktného SUV Škoda Elroq. Všetci v spoločnosti Škoda usilovne pracujeme na tom, aby naša spoločnosť bola ešte konkurencieschopnejšia, čo sa odráža v návratnosti predaja vo výške 8,4 %, čo je v súlade s našimi cieľmi. Hoci pozorne sledujeme potenciálne nové výzvy na rýchlo sa meniacom trhu, naše výsledky za prvý polrok nám umožňujú byť opatrnými optimistami, a aj preto ideme dopredu s istotou založenou na pevných základoch,“ vraví predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto, Klaus Zellmer.

 

Škoda Auto Group¹ – Kľúčové hospodárske ukazovatele v prvej polovici roka 2024²

január–jún 2024 január–jún 2023 zmena

Dodávky zákazníkom áut                   448 600           432 200           +3,8 %

Výroba3)                    áut                   547 400           535 200           +2,3 %

Predaj4)                      áut                   547 700           545 500           +0,4 %

Výnosy                       mil. eur           13 652             13 748             −0,7 %

Prevádzkový výsledok    mil. eur           1 149               911                  +26,1 %

Rentabilita tržieb       %                    8,4                   6,6                   –

Investície                    mil. eur           823                  919                  −10,4 %

Čistý peňažný tok      mil. eur           1 408               597                  +135,8 %

Poznámky:

1) Do skupiny Škoda Auto patria spoločnosti Škoda Auto a. s., Škoda Auto Slovensko s.r.o., Škoda Auto Deutschland GmbH, Škoda Auto Volkswagen India Pvt. Ltd. a do mája 2023 zahŕňala aj spoločnosť OOO Volkswagen Group Rus, ktorej finančné výsledky sú zahrnuté do tohto obdobia.

2) Percentuálne odchýlky sú vypočítané z nezaokrúhlených čísel.

3) Zahŕňa výrobu v rámci koncernu Škoda Auto bez výroby v partnerských montážnych závodoch v Číne, na Slovensku a v Nemecku, ale vrátane ostatných koncernových značiek, ako sú Seat, VW a Audi; výroba vozidiel bez čiastočných/kompletných montáží.

4) Zahŕňa predaj vozidiel skupiny Škoda Auto predajcom vrátane ostatných značiek skupiny, ako sú Seat, VW, Audi, Porsche a Lamborghini.

 

Globálne dodávky átut v prvej polovici roka 2024 vo vybraných predajných regiónoch:

Predajný región                                január–jún 2024                január–jún 2023 zmena

Západná Európa                     260 100                       236 900           +9,8 %

Nemecko (najväčší trh)         91 100                         77 300             +17,8 %

Stredná Európa                       95 800                         92 800             +3,3 %

Česká republika                     41 300                         43 900             −6,0 %

Východná Európa                  24 400                         22 600             +7,7 %

Čína                                       7 100                           12 800             −44,3 %

India                                      16 000                         23 800             −32,6 %

Celkovo na svete                    448 600                       432 200           +3,8 %

 

 

Dodávky vozidiel Škoda zákazníkom v prvom polroku 2024

(podľa modelu v kusoch, zaokrúhlené; zmena v % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2023):

Model                                  január–jún 2024                zmena

Škoda Octavia             121 300                       +24,1 %

Škoda Kamiq              61 100                         +4,7 %

Škoda Fabia                56 800                         +17,5 %

Škoda Karoq               53 000                         +0,7 %

Škoda Kodiaq             51 100                         −9,0 %

Škoda Superb             30 600                         −11,5 %

Škoda Enyaq              29 400                         −5,9 %

Škoda Scala                29 100                         −6,2 %

Škoda Kushaq             8 400                           −33,5 %

Škoda Slavia              7 800                           −17,6 %

 

„Nedávno sme sa prvýkrát v histórii umiestnili na štvrtom mieste v európskych registráciách. Tento skvelý výsledok sme dosiahli vďaka vyváženému a modernizovanému modelovému portfóliu, našej úspešnej marketingovej kampani a predovšetkým vďaka vysokému nasadeniu našich predajcov, bez ktorých by tento míľnik nebol možný. Popri tom neustále pracujeme na zlepšovaní služieb zákazníkom, napríklad nedávnym uvedením novej aplikácie MyŠkoda s rozšírenými funkciami – ktoré zákazníci ocenia priamo vo vozidle aj mimo neho,“ dodáva Martin Jahn, člen predstavenstva Škoda Auto pre predaj a marketing.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.