Česká automobilka ŠKODA AUTO zverejnila hospodárske výsledky za prvý polrok 2025. Narástol predaj, vzrástli tržby aj prevádzkový zisk a značka sa stala treťou napredávanejšou v Európe!
Pozrime sa na výkaz hospodárenia detailnejšie. Automobilka ŠKODA AUTO za prvý polrok roku 2025 dodala celosvetovo zákazníkom 509 400 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 13,6 %. Vysoký predaj sa odrazil aj vo finančných ukazovateľoch a tržby vzrástli na 15,070 mld. eur (+10,4 %), prevádzkový zisk dosiahol 1,285 mld. eur (+11,8 %) a čistý peňažný tok predstavoval 1,453 mld. eur (+3,2 %). Na solídnej úrovni zostáva rentabilita tržieb vo výške 8,5 % (pred rokom: 8,4 %).
Škoda zároveň dosiahla historický zlomový moment, keď sa stala treťou najpredávanejšou značkou v Európe (zahŕňa EÚ 27, Spojené kráľovstvo, Švajčiarsko, Nórsko a Island)! Cieľom českého výrobcu je byť v top trojke trvalo medzi troma vrcholnými značkami. Na európsky trh ŠKODA dodala zákazníkom 409 100 vozidiel (medziročne +10,5 %) a výrazne prekonala celý trh. Kľúčovú úlohu v tomto úspechu zohrala vysoký dopyt po elektromobiloch a plug-in hybridných vozidlách. Škoda dodala zákazníkom v Európe 72 000 elektromobilov a 21 400 plug-in hybridných vozidiel, čo dohromady tvorí podiel 22,8 %.
ŠKODA AUTO významne posilnila aj svoje aktivity v Ázii a v Indii, kde dodala 33 300 vozidiel. To je rekord za dvadsaťpäť rokov pôsobenia značky na subkontinente a tiež medziročný nárast o 107,7 %. Vo Vietname sa začal predaj vôbec prvého lokálne vyrábaného modelu Škoda Kushaq SUV.
„Škoda Auto prosperuje a v prvej polovici roka 2025 dosiahla výborné finančné výsledky, a to aj napriek výrazným výzvam v celom odvetví. Opäť sme rástli v kľúčových ukazovateľoch výkonnosti a preukázali sme, že patríme medzi najziskovejšie objemové automobilové značky. Tieto skvelé výsledky potvrdzujú odolnosť nášho obchodného modelu. Za zmienku stojí, že k celkovému úspechu v prvej polovici roka prispeli všetky typy pohonu. Náš prístup, v rámci ktorého ponúkame zákazníkom v období transformácie slobodu výberu, sa ukazuje ako správny. A výška dopytu dokazuje, že aj naša stratégia elektrifikácie je na dobrej ceste: do konca júna sme prijali viac než 120 000 objednávok na naše nové plne elektrické modely Enyaq a Elroq. Z 10. miesta spred niekoľkých rokov sme sa tak dostali na 3. priečku medzi automobilovými značkami v Európe, a to aj vďaka tomu, že naše dodávky rastú rýchlejšie než celý trh. Som hlboko vďačný našim zákazníkom za pozitívnu odozvu a našim dodávateľom a predajcom za ich zásadný prínos. Škodováci podávajú vo svojej lige špičkové výkony. Do druhej polovice roka vstupujeme vo vrcholnej forme a ako vždy zostávame sústredení a ostražití,“ vraví Klaus Zellmer, predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO.
Tieto dobré výsledky sú skvelou oslavou v jubilejnom roku 130. výročia od založenia značky. Navyše ozdobené po prvýkrát v histórii značky pozíciou tretej najpredávanejšej značky v Európe! Nepretržitý rast tržieb počas posledných rokov potvrdzuje, že stratégie a obchodný model spoločnosti ŠKODA AUTO sú vysoko efektívne aj v súčasnom náročnom trhovom prostredí. Mimochodom, výrazne zrýchľuje aj predaj elektrických modelov Elroq a Enyaq. Pekne im kontrujú aj plug-in hybridné verzie novej generácie modelov Superb a Kodiaq s elektrickým dojazdom cez 100 km. Aj takto sa len potvrdzuje úspešná transformácia značky smerom k udržateľnej mobilite.
Výrazné úspechy dosiahol v prvej polovici roka model ŠKODA ELROQ, ktorý v apríli, máji aj júni obsadil popredné priečky medzi elektromobilmi na európskom trhu. Tak v Česku ako aj v Dánsku bol najpredávanejším elektromobilom za prvých šesť mesiacov roku 2025! Naďalej si veľmi dobre vedie aj nová SˇKODA ENYAQ, ktorá v rovnakom období obsadila druhé miesto v segmente BEV vo Švajčiarsku.
Naďalej však najobľúbenejším vozidlom značky ŠKODA zostáva ŠKODA OCTAVIA s dodaním 97,5 tisíc kusov. Za ňou nasledujú potom ŠKODA KODIAQ a ŠKODA KAMIQ.