Kým sa auto dostane k zákazníkovi, musí prejsť celým radov testov. Jeden takýto test si teraz predstavíme. Hovorí sa mu „shaker“.
Aby naše auto nedrnčalo, nevŕzgalo a neklepalo, to musia poriadne preveriť skúšobní technici. Tí musia eliminovať všetky pazvuky vozidla na testovacom polygóne. Celý proces sa dokonca začína už pri vývoji vozidla. Potom automobil prechádza množstvom testov, z ktorých mnohé sa sústredia práve na odhaľovanie zdrojov hluku a ich následnú elimináciu.
Takéto testy prebiehajú zvyčajne na polygóne, avšak kvôli zaisteniu opakovateľnosti a možnosti testovať tiež zatiaľ utajované nové vozidlá vykonáva ŠKODA AUTO testy aj laboratórne. Tie sa robia na špeciálnom pracovisku, takzvanom „Shakeri“. Shaker je špeciálne zariadenie, ktoré majú k dispozícii inžinieri ako v Mladej Boleslavi, tak v Kvasinách a ktoré dokáže auto rozvibrovať presne podľa ich požiadaviek.
Ako funguje „shaker“? Celkom jednoducho. Na reálnych cestách si technici najskôr nasnímajú dáta o tom, ako daná trasa s autom „cvičí“. Tieto dáta potom prevedú tak, aby „shaker“ dokázal simulovať rovnaké vibrácie zaznamenané na ceste. O rozvibrovanie auta sa starajú dve špeciálne jednotky, ktoré sa ukotvia do otvorov v spodnej časti karosérie a tým prenášajú vibrácie s frekvenciou 5 – 200 Hz do celého vozidla. Výhodou takého testu je možnosti opakovanie skúšok a tiež možnosť testovať za akéhokoľvek počasia. Simulovať tak môžeme prakticky ktorúkoľvek nasnímanú cestu na svete.