Aj napriek všeobecnému poklesu predajov automobilov vo svete dokázala automobilka ŠKODA AUTO zvýšiť svoje predaje v západnej, strednej aj východnej Európe, keď oproti vlaňajšiemu roku za rovnaké obdobie predala napríklad v Nemecku o 8,4% viac, v Maďarsku o 20,5% a v Rakúsku dokonca o 21,9% viac. Rovnako tak dvojciferným tempom rástli aj predaje v Rusku. Jediným trhom, kde sa prejavuje pokles celosvetového predaja automobilov je Čína. Práve čínsky trh však spôsobil, že oproti vlaňajšiemu roku za rovnaké obdobie predala ŠKODA AUTO o 6,6% menej vozidiel.
„Pokračujeme v našej rozsiahlej produktovej ofenzíve,“ vraví člen predstavenstva ŠKODA AUTO, Alain Favey. „Minulý mesiac sme spoločne s prvým autom na plug-in-hybridný pohon, modelom ŠKODA SUPERB iV, ako aj modelom ŠKODA CITOGO iV s čisti elektrickým pohonom vstúpili do éry elektromobility. V 124-ročnej histórii našej automobilky je to významný míľnik. Sme presvedčení, že naše atraktívne modely iV získajú pre značku ŠKODA ďalšie skupiny nových zákazníkov.“
Zaujímavé je porovnať si čísla, keď ŠKODA dodala zákazníkom v máji na západoeurópsky trh 45.300 vozidiel, čo je o 2,5% viac, ako vlani. V strednej Európe sa predalo 20 tisíc vozidiel, čo je nárast o 3,4%. Mimochodom na Slovensku sa predalo o 5% vozidiel značky ŠKODA viac, ako vlani za rovnaké obdobie. Iné čísla sú však v Číne, kde sa vlani predalo 30.800 vozidiel a tento rok iba 21.100 vozidiel, čo je pokles o výrazných 31,5%! V zámorí zasa vzrástol predaj o 45%, no predstavuje to iba 3.200 vozidiel.
Najpredávanejším modelom je stále ŠKODA OCTAVIA za ktorom nasleduje model ŠKODA FABIA. ŠKODA KODIAQ a ŠKODA KAROQ sa už dostávajú na úroveň predajov ŠKODA FABIE.