ŠKODA dodala celosvetovo v apríli svojim zákazníkom 95 900 vozidiel. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka tak dodávky zákazníkom poklesli o 10,5 % (apríl 2018: 107 100 vozidiel). V Európe si ŠKODA aj napriek tomu polepšila a výrazne zvýšila dodávky zákazníkom vo Švajčiarsku (+36,4 %), v Chorvátsku (+32,0 %), v Rusku (+16,2 %), v Rakúsku (+14,1 %) a vo Francúzsku (+9,5 %). Na ruskom trhu tiež vzrástli dodávky zákazníkom oproti rovnakému obdobiu vlaňajšieho roka o 16,2 % na 7 400 vozidiel. Dôvodom všeobecného poklesu trhu je súčasná situácia na celkovom trhu s osobnými vozidlami v Číne. Aj v apríli ostáva bestsellerom OCTAVIA, zákazníkom boli tiež dodané prvé nové vozidlá ŠKODA SCALA.
Člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť predaja a marketingu, Alain Favey, zdôrazňuje: „V roku 2019 vytvoríme prostredníctvom našej rozsiahlej produktovej ofenzívy podmienky pre to, aby sme trvalo zaistili úspech našej modelovej palety. Vďaka úspešnému uvedeniu nášho nového kompaktného modelu ŠKODA SCALA sme v apríli dosiahli prvý míľnik. Už budúci týždeň bude nasledovať ďalší dôležitý krok a zároveň mimoriadna chvíľa v histórii nášho podniku: svetová premiéra modelu ŠKODA SUPERB s plug-in-hybridným pohonom a čisto batériovej verzie modelu ŠKODA CITIGO v Bratislave predstavujú začiatok elektromobility v spoločnosti ŠKODA AUTO."
Aj napriek celkovému poklesu trhu s osobnými vozidlami dosiahla ŠKODA v západnej Európe so 42 800 dodanými vozidlami približne rovnakú úroveň ako v rovnakom mesiaci minulého roka (apríl 2018: 43 200 vozidiel; -0,8 %). V Nemecku, na najväčšom európskom trhu, dodala česká automobilka zákazníkom 15 500 vozidiel, v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka prišlo k miernemu poklesu o 1,4 % (apríl 2018: 15 700 vozidiel). Dvojciferným tempom rástla ŠKODA v Rakúsku (2 600 vozidiel; +14,1 %), vo Švajčiarsku (1 800 vozidiel; +36,4 %) a v Dánsku (1 500 vozidiel; +23,6 %).
V strednej Európe bolo zákazníkom dodaných 18 800 vozidiel, teda o 4,4 % viac ako v rovnakom období minulého roka (apríl 2018: 18 000 vozidiel). Na českom trhu zaznamenala ŠKODA 8 500 dodávok zákazníkom a potvrdila tak výsledok z vlaňajšieho roka (apríl 2018: 8 500 vozidiel; -0,5 %). Dvojciferný rast dosiahla automobilka v Poľsku (5 700 vozidiel; +11,8 %) a v Chorvátsku (700 vozidiel; +32,0 %). Na Slovensku značka ŠKODA dodala zákazníkom v mesiaci apríl 1 765 vozidiel, čo predstavuje trhový podiel 19,84 %.
Vo východnej Európe bez Ruska dodávky zákazníkom v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka poklesli o 4,2 % na 4 000 vozidiel (apríl 2018: 4 100 vozidiel).
V Rusku dodala automobilka v apríli zákazníkom 7 400 vozidiel, čo v porovnaní s minulým rokom predstavuje nárast o 16,2 % (apríl 2018: 6 300 vozidiel).
V Číne, na svojom celosvetovo najväčšom trhu, dodala ŠKODA v apríli zákazníkom 16 600 vozidiel a v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka tak zaznamenala pokles o 40,8 % (apríl 2018: 28 000 vozidiel). Dôležitým faktorom tohto vývoja je aktuálne klesajúci celkový trh s osobnými vozidlami v Číne.
V Indii dodávky zákazníkom medziročne poklesli na 1 100 vozidiel (apríl 2018: 1 400 vozidiel, -24,6 %).
Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v apríli 2019 (v kusoch, zaokrúhlene, po jednotlivých modeloch, +/- v percentách oproti rovnakému mesiacu minulého roka)
ŠKODA OCTAVIA (28 500; -13,2 %)
ŠKODA FABIA (15 400; -5,2 %)
ŠKODA RAPID (12 200; -29,5 %)
ŠKODA SCALA (800; – )
ŠKODA KODIAQ (11 900; -8,7 %)
ŠKODA KAROQ (12 000; +19,8 %)
ŠKODA SUPERB (9 000; -25,7 %)
ŠKODA KAMIQ (predaj iba v Číne: 2 600; –)
ŠKODA CITIGO (predaj iba v Európe: 3 500; -2,2 %)