Ste na zimu pripravení?

Predtým, než nasneží a vydáme sa na zimné cesty by sme nemali zabudnúť aspoň na základné veci spojené so zimnou prevádzkou vozidla. Aspoň tie hlavné si teraz spolu pripomeňme a nechajme prehovoriť aj skúseného pretekára o tom, ako by sme mali jazdiť v zimných podmienkach.

 

Ktoré to teda sú tie základné veci pred zimnou prevádzkou? Predovšetkým by sme mali prezuť letné pneumatiky za zimné. Predtým však skontrolujme, či majú dezén aspoň štyri milimetre hlboký a nestratili svoju pružnosť. Staré tvrdé pneumatiky, hoci aj so správnym dezénom, nebudú fungovať správne a v kritických situáciách vás nepodržia.

 

Za predpokladu, že máme nemrznúcu chladiacu kvapalinu, skontrolujme kvapalinu v ostrekovačoch. V ostrekovačoch niektorí používajú letnú kvapalinu a tá by mohla v zime zamrznúť a narobiť škody. V obchodoch je jasne označené na balení, či sa jedná o letnú, alebo zimnú kvapalinu do ostrekovačov a tiež do mínus koľkých stupňov vám nezamrzne.

 

Nie nepodstatné sú aj drobnosti ako škrabka na odstránenie ľadu zo zamrznutého okna, či metlička na odmetanie snehu z auta. Kto sa chystá na výlety do hôr, alebo býva vo vyšších polohách, tak by mal mať pribalené aj snehové reťaze.

 

Nezabudnite tiež, ak nosíte v kufri pár litrov benzínu v bandaske, ako rezervu na mimoriadne situácie, spotrebovať letný benzín a natankovať benzín, ktorý čerpacie stanice ponúkajú v zime. Neverili by ste, ale je to rozdiel.

 

Keď už sme vykonali aspoň túto základnú prípravu na zimné podmienky, tak si spolu zopakujme niekoľko užitočných rád, ktoré nám na zimné cesty odporúča skúsený továrenský pretekár Honzo Kopecký, ktorý s vozidlom Škoda Fabia vybojoval množstvo víťazstiev (vrátane titulu majstra sveta) na najrozličnejších povrchoch. Jeho rady na zimu znejú takto:

 

-na zasneženej, alebo zľadovatenej vozovke znížte rýchlosť približne na polovicu, nezabudnite, že brzdná dráha sa predĺži aj niekoľkonásobne,

-na zamrznutej vozovke jazdite vždy tak, akoby ste viezli krehké vajíčka,

-vyhýbajte sa prudkému brzdeniu a zatáčaniu,

-pri vozidlách s manuálnou prevodovkou odporúča Kopecký vyšliapnuť spojku, keď sa dostanete do šmyku,

-pri prechádzaní medzi pruhmi cez sneh je lepšie vyšliapnuť spojku a nechať auto prejsť do druhého pruhu zotrvačnosťou.

 

Veríme, že vám naše rady pomohli a želáme vám, aby sa vám všetky krízové situácie na zimných cestách vyhli.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.