Česká automobilka ŠKODA AUTO sa v roku 2025 stala treťou najpredávanejšou značkou v Európe a túto pozíciu si chce stabilne udržať do konca desaťročia. K tomu sa v súčasnosti zameriava na ďalšie posilnenie svojich významných predajných aktivít mimo Európy, predovšetkým na rýchlo rastúcich trhoch, a využíva pritom svoje dlhodobé skúsenosti na hľadanie nových možností rastu celého koncernu Volkswagen. V plánoch na internacionalizáciu Škoda Auto hrajú hlavnú úlohu Indie a Vietnam, čo spoločnosti pomáha využiť existujúce predajné možnosti v regióne ASEAN, na Blízkom východe, v Austrálii a na Novom Zélande. Pôsobenie spoločnosti ŠKODA AUTO v Saudskej Arábii tak predstavuje ďalší strategický krok na Blízkom východe.
„Vstup automobilky Škoda Auto do Saudskej Arábie, na najväčší trh na Blízkom východe, podčiarkuje náš zámer ďalej rozvíjať internacionalizáciu značky. Vzhľadom na rýchly rast sa tu očakáva jeden milión predaných vozidiel do roku 2030. To nám spolu s našou širokou modelovou ponukou otvára nové príležitosti a spojili sme sily s predajňou. partnerom, spoločnosťou SAMACO Motors, ktorá čerpá zo svojich dlhoročných skúseností na automobilovom trhu už od roku 1978. V našich showroomoch, ktorých otvorenie prebehne už čoskoro, ponúkneme zákazníkom plne digitálny zážitok s využitím videostien, stolov s dotykovými obrazovkami a informačných stojanov,“ vraví Martin Jahn, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO pre Predaj a marketing.
Posilnenie stratégie internacionalizácie vstupom na saudskoarabský trh značky ŠKODA AUTO pokračuje v spolupráci so spoločnosťou SAMACO Motors, ktorá tu už viac ako 15 rokov zastupuje aj ďalšie značky koncernu Volkswagen. Ponuka zahŕňa modely Octavia a SUV Kushaq, Karoq a Kodiaq. Čoskoro budú nasledovať modely Superb a Superb Combi. V roku 2026 rozšíri portfólio kompaktný sedan Slavia, aby vyšiel v ústrety miestnemu veľkému dopytu po vozidlách tohto typu. Prvé dva veľmi moderne pojaté predajné priestory sa otvoria do konca roka v Džidde a Al-Chubare a vrcholný showroom v Rijáde bude nasledovať v roku 2026.
Spoločnosťou SAMACO Motors je členom skupiny Al Nahla. Do konca roku 2025 sa otvorí showroomy s rozlohou vyše 1 200 m² v Džidde a Al-Chubare, v roku 2026 bude nasledovať vrcholne poňaté predajné miesto v hlavnom meste Rijádu. Skupina Al Nahla bola založená v roku 1930 a je jednou z najstarších obchodných spoločností v saudskoarabskom kráľovstve. Spoločnosť SAMACO vznikla v roku 1978 a je popredným dovozcom a predajcom prevažne luxusných vozidiel v Saudskej Arábii. Viac ako 15 rokov pôsobí ako výhradný zástupca značiek Audi, Volkswagen a Porsche a nedávno jej ponuku rozšírili značky Bentley a Lamborghini.
Dodajme ešte, že ŠKODA AUTO v prvej polovici roku 2025 vstúpila na ománsky trh, obnovila obchodnú činnosť v Katare a otvorila dva nové moderné showroomy v Spojených arabských emirátoch. S rozšírením rýchlo sa rozvíjajúcej predajnej siete aj do Saudskej Arábie tak ŠKOD AUTO posilňuje svoju prítomnosť v regióne a ponúka tu komplexný modelový rad, ktorý zahŕňa modely Octavia, Superb, Karoq a Kodiaq spolu so SUV Kushaq a sedanom Slavia.
Na obrázku sú zľava: Mohammed Mousa, riaditeľ spoločnosti SAMACO Motors pre značku Škoda; Lukáš Honzák, generálny riaditeľ spoločnosti Škoda Middle East; Martin Jahn, člen predstavenstva Škoda Auto pre Predaj a marketing; Mohammed Samy Raffa, generálny riaditeľ spoločnosti SAMACO Motors; a Jan Procházka, vedúci medzinárodného predaje Škoda Auto.