ŠKODA VISION X kombinuje pohon na CNG, benzín a elektrinu

Svet hľadá alternatívne pohony a ani ŠKODA AUTO nie je výnimkou. Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve (6. - 18. marca) česká automobilka prvýkrát predstaví automobil, ktorý využíva na pohon CNG, benzín a elektrinu.

Štúdia ŠKODA VISION X rozvíja dizajnový jazyk SUV modelov a zároveň predstavuje aj nové hybridné hnacie ústrojenstvo. Mimoriadne ekologická koncepcia, kombinujúca spaľovací motor na stlačený zemný plyn, resp. benzín a elektromotor, sa vyznačuje spontánnym priebehom krivky výkonu, vyššou agilitou a nízkou úrovňou emisií - iba 89 g CO2 /km. ŠKODA VISION X môže vďaka inovatívnemu hnaciemu ústrojenstvu využívať podľa potreby pohon predných, zadných alebo všetkých kolies.

„V spoločnosti ŠKODA AUTO bežia prípravy a práce na vývoji mobility zajtrajška na plné obrátky," hovorí Christian Strube, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť technického vývoja. „S hybridnou štúdiou ŠKODA VISION X dávame nahliadnuť do budúceho vývoja našej modelovej palety. Vozidlá s pohonom na CNG sú čisté a cenovo výhodné. A hybridný pohon predstavuje pre našich zákazníkov vstup do bezemisnej mobility," dodáva Strube.

Mimoriadne ekologická koncepcia hnacieho ústrojenstva v štúdii mestského crossoveru, lakovanej v odtieni FlexGreen, zaujme svojou kombináciou spaľovacieho motora na CNG (compressed natural gas - stlačený zemný plyn), resp. benzín a dvoch elektromotorov. Nová technika umožňuje vozidlu dosiahnuť mimoriadne nízke hodnoty emisií CO2 - 89 g / km.

Spaľovacím motorom je agregát 1,5 TSI G-TEC, štvorvalec, preplňovaný turbodúchadlom, vyvinutým špeciálne pre spaľovanie stlačeného zemného plynu, resp. benzínu. Pri prevádzke na CNG motor podáva maximálny výkon 96 kW (130 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Nádrže na CNG sa nachádzajú pod zadným sedadlom a za zadnou nápravou. Spaľovací motor roztáča kolesá prednej nápravy, kolesá zadnej nápravy poháňa elektromotor. Ten sa zapína len v prípade potreby - keď je potrebné aktivovať väčšiu silu pri rozjazde (boost-efekt) alebo zlepšiť trakciu napr. mimo spevnených ciest. Kapacita kompaktných akumulátorov pre elektromotor postačí na to, aby štúdia s čisto elektrickým pohonom prešla až dva kilometre.

VISION X je prvým automobilom značky ŠKODA s pohonom všetkých kolies, ktorý nemá kardanový hriadeľ. Výhody sú jasné: nižšia hmotnosť automaticky znamená nižšiu spotrebu. Elektromotor sa navyše zapája len vtedy, keď je to potrebné. Pohonnú jednotku na CNG podporujú dva elektromotory. Spaľovací motor spojený s remeňom, poháňaným štartovacím generátorom (RSG), a druhý elektromotor na zadnej náprave spoločne zaisťujú funkciu pohonu všetkých kolies. Energiu čerpá elektromotor zo 48 voltového ion-lítiového batériového palubného systému. Vďaka rekuperácii sa ion-lithiové batérie za jazdy dobíjajú: pri brzdení a tzv. plachtení premieňa VISION X kinetickú energiu na energiu elektrickú, ktorú ukladá do akumulátorov a neskôr využíva pri jazde. Maximálny krútiaci moment elektromotora 70 Nm je k dispozícii hneď od rozjazdu. Vďaka tomu je rozbiehanie spontánne a zrýchľovanie výrazne intenzívnejšie. Medzi výhody použitých akumulátorov patrí najmä nízka hmotnosť, vyššia kapacita a dostupná cena.

Štúdia jazdí podľa potreby s pohonom predných, zadných alebo všetkých kolies. Zadné kolesá na ceste prenášajú krútiaci moment 1000 Nm. Celkový dojazd na jedno natankovanie CNG / benzín predstavuje až 650 kilometrov.

Systémový výkon oboch pohonných jednotiek umožňuje vozidlu ŠKODA VISION X zrýchlenie z 0 na 100 km / h za 9,3 s, maximálna rýchlosť je 200 km/h.

 
Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.