ŠKODA si dala vianočný darček

V samom závere roka začala česká automobilka ŠKODA AUTO najväčšie systémové zmeny za posledných 25 rokov! V závode vo Vrchlabí zaviedla prvú verziu projektu ONE Log na základe princípu MVP (Minimum Viable Product). Zmeny budú postupne nasledovať aj ďalších českých závodoch automobilky.

 

Predovšetkým si treba povedať, že Projekt ONE Log zefektívňuje logistické procesy jednotlivých koncernových značiek naprieč celým koncernom Volkswagen. Zlúčenie existujúcich čiastkových procesov do štandardizovaného, moderného riešenia SAP znižuje počet rozhraní v logistickom IT a zároveň zvyšuje dostupnosť dát. Medzi očakávanými prínosmi nájdeme väčšiu flexibilitu a tým aj vyššiu efektivitu výroby, výrazné úspory nákladov a tiež konzistentné a transparentné údaje. Projekt ONE Log navyše ponúka príležitosť využiť najnovšie nástroje v oblasti analýzy obchodných údajov (Business Intelligence) pre komplexnejšiu analýzu dát v celom dodávateľskom reťazci. V rámci projektu, pod vedením koncernovej logistiky, prebieha úzka spolupráca najmä medzi zamestnancami z útvarov logistiky a IT zúčastnených značiek, ktorými sú Volkswagen Osobné vozidlá, Volkswagen Úžitkové vozidlá, Audi a ŠKODA AUTO. Realizácia tohto projektu naprieč jednotlivými značkami bola zahájená začiatkom roku 2023.

 

„Doposiaľ sme zriadili a používali širokú škálu aplikácií, ktoré boli v priebehu času vyvíjané na základe prevádzkových potrieb a postupne sa prepájali,“ vysvetľuje vedúci logistiky značky v spoločnosti ŠKODA AUTO, David Strnad. „Nielen v rámci našej spoločnosti tak vzniklo veľké množstvo systémov a rozhraní. Takýto systém je veľmi zložitý a rovnako je ťažké ho aj udržiavať. So zavedením systému ONE Log máme teraz k dispozícii jednotný, štandardizovaný a harmonizovaný systém, ktorý tvorí pevný základ pre riadenie našej logistiky a zároveň šetrí náklady a zvyšuje flexibilitu aj efektivitu v celom logistickom reťazci.“

 

Prvá verzia projektu ONE Log je zameraná na automatické plánovanie montážnej linky prevodoviek, čo zlepšuje sledovanie stavu zásob a zvyšuje efektivitu procesu nákupu materiálu. Nové, štandardizované riešenie využívajúce platformu SAP nahrádza veľké množstvo rôznych existujúcich systémov. Do budúcnosti sa počíta aj so zapojením systémového plánovania mechanického obrábania. „Platforma SAP S/4 HANA je vhodnou náhradou za naše aktuálne nasadené systémy v logistike. Poskytuje nám stabilnú a komplexnú základňu orientovanú na budúcnosť, na ktorej môžeme stavať a zaisťovať našu stratégiu digitalizácie,“ dodáva Alexander Eisl, vedúci IT v spoločnosti ŠKODA AUTO. „Zavedenie nového IT riešenia počas plného chodu podniku je vždy výzvou, a preto je pre nás veľmi pozitívnou správou, že sme schopní zvládnuť taký komplexný projekt, keď všetky zúčastnené strany a členovia projektu musia úzko spolupracovať a dosahovať stanovené ciele. Veľká vďaka všetkým, ktorí k tomu prispeli.“

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.