Na svetovú premiéru novej Škody Fabia stále čakáme, no česká automobilka nám spravila chuť marcovou svetovou premiérou nového SUV pre špecifický indický trh. Volá sa ŠKODA KUSHAQ a my si ho predstavme tiež.
V zásade sa podobá na svojich európskych súrodencov, ale predsa sa musel trochu prispôsobiť miestnym podmienkam. Svojou robustnosťou však pôsobí dobrodružnejšie a drsnejšie. Náročným indickým zákazníkom vychádza v ústrety výraznejšími detailmi, kontrastnými prvkami, pestrou paletou farieb, či výbavy.
Miery 4 221 × 1 760 × 1 612 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 651 mm robia z novinky ideálne vozidlo do takmer akéhokoľvek prostredia: od preplnených ulíc veľkomiest aj pre rušné a často rozbité cesty mimo mesta a v menších aglomeráciách. Tu mimochodom pomáha aj svetlá výška 188 milimetrov. KUSHAQ tiež dostáva naozaj veľké kolesá, základom sú šestnásťpalcové plechové kolesá s ozdobnými krytmi, zákazníci ďalej môžu voliť šestnásťpalcové alebo sedemnásťpalcové disky kolies z ľahkej zliatiny.
Ďalším z detailov, ktoré vychádza z potrieb miestneho trhu, je štandardne dodávaná klimatizácia. Tú obsahuje už základný stupeň výbavy Active, vyššie stupňa výbavy Ambition a Style potom dostávajú klimatizáciu Climatronic s digitálnym ovládaním. Interiér modelu je veľmi priestranný a vzdušný (výbava Style ponúkne aj posuvnú elektrickú presklenú strechu), pre batožinu je za zadnými sedadlami 385 litrov miesta. Ďalších 26,2 litra odkladacích priestorov je priamo v kabíne. Napríklad priehradka pred spolujazdcom s objemom 6,1 litra je od výbavy Ambition klimatizovaná. Drobnú špecialitou pre indických zákazníkov je odkladacia priehlbina na palubnej doske, do ktorej si môže vodič bezpečne uložiť svoj talizman pre šťastie: nebude mu nikde cestovať a bude ho tu mať stále na očiach.
ŠKODA KUSHAQ je tiež prvý automobil na indickom trhu, ktorý štandardne vo všetkých verziách prináša stabilizačný systém ESC. To ukazuje dôraz na bezpečnosť, ktorý pokračuje aj ďalšími prvkami: KUSHAQ môže mať až šesť airbagov, štandardne má multikolíznu brzdu alebo napríklad úchyty ISOFIX na zadných sedadlách. Nechýbajú ani asistenčné systémy ako voliteľný Hill Hold Control alebo tempomat. Vo voliteľnej výbave nájdeme aj systém sledovania tlaku v pneumatikách alebo dažďový senzor.
O pohon novinky sa postará buď trojvalec 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 koní) alebo štvorvalec 1,5 TSI so 110 kW (150 koní). Motory môžu byť spriahnuté so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo s automatom. V prípade menšieho agregátu je automatická prevodovka šesťstupňová, štvorvalec môže dostať sedemstupňovou prevodovku DSG.
Zbytočné sú však slová, ak ich nedoplníme obrazom. Pozrime si spoločne galériu priloženú galériu a urobme si vlastný názor.