ŠKODA MYSLÍ NA KAŽDÉHO

To, že domovom automobilky ŠKODA AUTO je Česká Republika, vie každý, kto sa len trochu zaujíma o automobily. Okrem toho sa však vozidlá českej značky vyrábajú tiež na Slovensku, v Rusku, Číne a Indii. Každý trh má však svoje špecifiká a ŠKODA sa snaží „ušiť“ modely podľa vkusu jednotlivých trhov. Pozrime sa teda, čo sa nosí v Číne, čo v Rusku a čo v Indii.

 

Celosvetovo česká automobilka zamestnáva cez 35 tisíc zamestnancov! Každý trh má svoje špecifiká a vozidlá, hoci vo svojej podstate rovnaké, sa na rôznych kútoch sveta predsa len líšia. Presne podľa porekadla – iný kraj, iný mrav. Múdry výrobca je však citlivý k špecifikám jednotlivých trhov a ponúka produkty, ktoré reflektujú nároky a potreby miestnych klientov.

 

Nebude ťažké uhádnuť, že najviac výnimočným je obrovský čínsky trh. ŠKODA AUTO pre čínskych zákazníkov prispôsobuje aktuálne hneď šesť modelov. Pochopiteľne, že aj najžiadanejší model značky, ŠKODA OCTAVIA, sa musela prispôsobiť čínskemu zákazníkovi. Čínska verzia je označená ako ŠKODA OCTAVIA PRO. Auto je o 64 mm dlhšie a pôsobí dynamickejšie. Zákazník má viac priestoru na zadných sedadlách a neodmysliteľnou nutnosťou sú najmodernejšie asistenčné systémy, či konektivita.

 

OCTAVIA PRO sa vyrába vo fabrike v Ning-po, kde sa vyrába tiež ŠKODA KAROQ. Aj tento model je pre čínsky trh o niečo dlhší, než v Európe. Presne o päť centimetrov. Mimochodom aj ďalšie SUV ŠKODA KAMIQ je oproti európskej verzii dlhšie. Tentoraz iba o 15 mm, ale dlhšie. Čínsky KAMIQ má iný infotainment a integrovaný dotykový displej, namiesto stojaceho displeja európskej verzie. Model KAMIQ bol v Číne vstupným modelom značky ŠKODA do segmentu SUV a preto je ponúkaný aj vo verzii ŠKODA KAMIQ GT.

 

Dynamickejší vzhľad pre Čínu dostala aj ŠKODA KODIAQ, ktorú tiež ponúkajú aj vo verzii GT. Pohon všetkých kolies je samozrejmosťou, rovnako ako sedemstupňová prevodovka DSG. Kvôli pestrosti ponuky sa v Číne stále ponúka aj OCTAVIA tretej generácie, ktorá je však trochu upravená. Rozdiel je badateľný napríklad v zadných svetlách, ktoré vychádzajú z verzie SUPERB. Auto je o 88 mm kratšie, než najnovšia OCTAVIA PRO a tak má klient možnosť jasného výberu. Pozoruhodné je tiež, že v Číne sa naďalej predáva aj model ŠKODA RAPID, ktorý v Európe už nahradil model SCALA. Auto však dostalo trochu iný facelift a tiež integrovaný displej na prístrojovej doske. V Číne sa ponúka vo verzii sedan aj hatchback.

 

Zaujímavé je, že ŠKODA RAPID sa okrem Číny dobre predáva aj na ruskom a indickom trhu. V Rusku sa vyrába ako liftback a automobilka ho predstavila v Petrohrade až v roku 2019. Rozdiel medzi čínskym a ruským RAPID-om je hlavne v tradičných ovládacích prvkoch. Displej je stojací, a s tradičnými tlačidlami základných funkcii. Tie už inde nájdeme iba v dotykovej forme. Rozdielna je aj škála ponúkaných motorov.

 

V Indii sa ŠKODA RAPID vyrába stále v závode v Púne a sedan je produkovaný na základnej platforme PQ25, ktorá bola základom pre malé a kompaktné vozidlá koncernu VW pred súčasnou platformou MQB. RAPID bol prvým špeciálne upraveným vozidlom pre indický trh od značky ŠKODA. Tým ďalším je SUV ŠKODA KUSHAQ. Ide vlastne o prvé auto postavené špeciálne pre miestny trh na základe extra vyvinutej platformy MQB-A0-IN v rámci stratégie India 2.0. ŠKODA KUSHAQ je úplne prispôsobená požiadavkám indických zákazníkov a nechýba mu ani špeciálny odkladací priestor pre talizman na prístrojovej doske. Nuž, presne podľa zmieneného – iný kraj, iný mrav. A tak je to správne. ŠKODA je tu predsa pre svojich zákazníkov.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.