Každoročná výročná tlačová konferencia továrenského tímu ŠKODA MOTORSPORT uzatvára závidnú sezónu a naznačuje smerovanie tímu do sezóny nasledujúcej. V Prahe sa znova stretli všetky majstrovské posádky, ktoré s vozidlom ŠKODA FABIA R5 dokázali v tomto roku vybojovať tridsať majstrovských titulov počnúc titulom svetových šampiónov WRC2, cez ERC až na úrovne kontinentálnych a národných titulov.
Model ŠKODA FABIA R5 od apríla 2015 úspešne nahradila predošlý vydarený model Škody Fabia S2000 a v sezóne prišla aj evolúcia v podobe vozidla ŠKODA FABIA R5 evo. Od roku 2015 bolo vyrobených 320 týchto vozidiel a Škoda Motorsport nadviazala na zisk majstrovského titulu vo WRC2. okrem toho pridala aj kontinentálne tituly a národné tituly, čo ju robí najúspešnejším modelom v histórii Škody Motorsport.
V dnešnej tlačovej správe, ktorá vyšla do redakcií okolo obeda, tvrdí šéf tímu Škoda Motorsport Michal Hrabánek, že tento úspech zaväzuje k obrovskej zodpovednosti voči zákazníkom. Christian Strube, ktorý je v ŠKODA AUTO zodpovedný za oblasť technického vývoja dodáva: „V sezóne 2020 sa ešte viac zameriame na našich zákazníkov a budeme podporovať mladých jazdcov podobne, ako doteraz. S rýchlym a spoľahlivým vozidlom ŠKODA FABIA R5 chceme bojovať na rely tratiach celého sveta a aj našu 119.sezónu v automobilovom športe zaradiť medzi tie najúspešnejšie.“
Z oficiálnych slov je len ťažko možné niečo vyčítať a tak naši kolegovia z Česka dokázali dostať jasnejšie formulácie od Michala Hrabánka. Z tých je jasné, že český továrenský tím v nasledujúcej sezóne 2020 nenasadí do seriálu majstrovstiev sveta svoju oficiálnu posádku a Jan Kopecký bude jazdiť český „majstrák“. „Nepotrebujeme si už nič dokazovať ďalšou obhajobou titulu,“ vraví šéf tímu Hrabánek. „Okrem továrenskej posádky sme už aj tento rok podporovali niektoré ďalšie posádky a tak jednáme s niektorými aj na nasledujúcu sezónu. Bude to však len zvýšená podpora tímu.“ Michal Hrabánek nechcel prezradiť s kým by táto spolupráca prichádzala do úvahy a budeme si musieť počkať na oficiálne prehlásenie po ukončení jednaní. Nič to nemení na tom, že továrenský tím bude aj naďalej pomáhať svojim zákazníckym tímom, na ktoré sa chce v sezóne 2020 sústrediť. „Nečakali sme taký úspech nášho vozidla a postarať sa o také množstvo zákazníkov, keď počas víkendu máme aj sto zákazníckych súťažných posádok na trati je veľmi náročné a my chceme udržať našu kvalitu a dobré meno.“