ŠKODA ikony v novom kabáte – 3

Rok 2020 sa do histórie zapíše veľmi zvláštnym priebehom a nevyspytateľnými okolnosťami. V automobilovom priemysle sa rušili autosalóny a odkladali svetové premiéry. Svet sa pomaly začal učiť „žiť s kovidovým nožom na krku“ a hľadal popritom nové alternatívy. Automobilka ŠKODA AUTO sa teda rozhodla obzrieť za svojim 125-ročným jubileom aj netypickým spôsobom retrospektívy prenesenej do budúcnosti.

 

V Mladej Boleslavi navnadili kreativitu svojich dizajnérov zadaním, ktoré je oslavou minulosti a zároveň priezorom do budúcnosti. Svojim kreatívcom dali možnosť vybrať si s ikonických modelov značky tie najväčšie skvosty a ukázať ich svetu v novom, modernom kabáte. My sme si už predstavili dva výsledky tohto experimentu, keď sa s legendárnym prvým automobilom značky Laurin & Klement Voiturette A vyhrala mladá čínska dizajnérka Ju-Chan Chang a následne model ŠKODA POPULAR MONTE CARLO sa stal inšpiráciou mladého Bulhara Ljudmila Slavova. Dnes i predstavíme tretí model – ikonický kabriolet ŠKODA FELICIA.

 

Jeden z najkrajších kabrioletov, ktorý sa kedy vyrábal v Československu, produkovali v Kvasinách v rokoch 1959 – 1965. Vtedajšia ŠKODA FELICIA vychádzala zo základu modelového radu ŠKODA OCTAVIA. Vyrobených bolo necelých pätnásťtisíc kusov a až doposiaľ je to vlastne jediný sériovo vyrábaný kabriolet značky ŠKODA.

 

Zadania sa tentoraz zhostil mladý francúzsky dizajnér Martin Leprince, ktorý sa v oddelení ŠKODA Design prejavil už pri tvorbe štúdií ŠKODA VISION. „Zvolil som si kabriolet preto, že je pre mňa dôležité vidieť na aute zároveň interiér aj exteriér,“ netají svoje zaradenie do oddelenia dizajnu interiérov mladý Francúz. Martin sa nechal výrazne inšpirovať elegantnými líniami a proporciami originálu. Priestor pre posádku umiestnil medzi nápravy tak, ako to má pôvodný model. Odpovedá tomu dlhý previs zadnej časti a dĺžka kapoty. Jeho moderná Felicia však nie je iba jednoduchá retro štúdia. „Snažil som sa použiť aktuálny čistý dizajnový jazyk značky ŠKODA a prehovoriť modernejším spôsobom v interpretácii vtedajšieho modelu,“ vraví Leprince a dodáva. „Pomenoval som ho Bohe Vita, pretože vo mne evokuje bohémsky život, a je zároveň aj variáciou na české „La dolce vita“.“

 

Martin Leprince sa pokúsil vcelku neobvykle prepojiť „plávajúce“ čelné sklo s karosériou. Sklo sa vznáša pár centimetrov nad karosériou a je zahnuté dovnútra, kde zároveň tvorí prístrojový štít a displej infotainmentu. Vďaka tomu akoby sa strácala hranica medzi vnútrajškom a vonkajškom vozidla. K prepojeniu týchto „oboch svetov“ do jedného potom prispieva čalúnenie, ktoré prechádza až ku karosérii. „Študoval som sklenené sochy a premýšľal ako nakresliť sklenený 3D objekt tak, aby bol celok pochopiteľný a realistický,“ priznáva lúskanie tvrdého orieška Francúz. My sa teraz môžeme pozrieť na výsledok jeho videnia a porovnať si ikonickú ŠKODU FELICIA s jej ideovým nástupcom z budúcnosti.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.