ŠKODA ikony v novom kabáte – 2

Pred mesiacom sme spolu s jubilujúcou automobilkou ŠKODA AUTO otvorili novú sériu pohľadov na to, ako krásne sa dokáže minulosť preklenúť v budúcnosť. Dizajnéri českej značky si vybrali ikonické modely z minulosti a obliekli ich do nového šatu. Dnes sa pozrieme na škodu Populár Monte Carlo.

 

Aspoň v ríši dizajnérov sa hranice nikdy nezatvárajú. Fantázia a vízie majú voľný priechod, pričom výsledky neraz vyrážajú dych. Po tom, ako sa s legendárnym prvým automobilom značky Laurin & Klement Voiturette A vyhrala mladá čínska dizajnérka Ju-Chan Chang, pozrieme sa na to, ako sa príležitosti chopil ďalší člen dizajnérskeho tímu ŠKODA AUTO, Ljudmil Slavov.

 

Mladý Bulhar vyštudoval UMPRUM a na oddelení ŠKODA Design pracuje už tri roky. Prečo si pre svoju prácu vybral práve toto ikonické auto? ŠKODA POPULAR MONTE CARLO je pre mňa jedno z najkrajších áut vôbec. Má neuveriteľnú eleganciu a vkus,“ vysvetľuje Ljudmil Slavov. Auto vzniklo v roku 1936 a je považované za najkrajšie české auto vôbec! Verzia Popular Monte Carlo vznikla pre slávnu súťaž, a s posádkou Pohl – Hausman vybojovala druhé miesto v triede. Po tomto úspechu automobilka predstavila aj verziu pre bežnú premávku a uviedla ju pod menom ŠKODA POPULAR SPORT MONTE CARLO. V Mladej Boleslavi vyrobili sedemdesiat kusov.

 

Ljudmil Slavov sa rozhodol pre verziu roadsteru, ktorý v ŠKODA Múzeu práve chystajú k renovácii. „Interiér pôvodného roadsteru je elegantný a praktický. V tom vidím kontinuitu pre súčasnosť. Veď aj dnes sú našimi základnými princípmi funkčnosť, praktickosť, elegancia a čistota. Premýšľal som o viacerých verziách, ako urobiť auto praktickejšie po vzore vtedajších sériových kabrioletov. Nakoniec zvíťazila športová stránka,“ odhaľuje svoj prístup dizajnér českej automobilky.

 

Vo vízii modernej ŠKODY POPULAR MONTE CARLO od Slavova dostal exteriér veľmi aerodynamické tvary spájajúce ladnosť historickej predlohy s osobitosťou moderných automobilov značky ŠKODA. Elegantne splývajúca zadná časť, s výraznou plutvou, patrí k jasným odkazom na originál. Veľmi svojsky sa dizajnér pohral s typickou prednou maskou chladiča, keď mriežka prechádza až do oblasti svetlometov, čím vytvára efekt odkazujúci na prednosti krásnej predlohy z tridsiatych rokov.

 

„Keď pozerám na pôvodný Popular Monte Carlo, tak mi v hlave začne znieť jazz,“ priznáva milovník hudby, Ljudmil Slavov. „V súčasnosti však modernú verziu vystihuje skôr funk. Sviežosť a hravosť, okorenená futuristickými linkami s nádychom retro dizajn patrične okorenilo. Vyvoláva tak rovnaké emócie ako hudba.“

 

Drobným, ale dôležitým detailom je historický odkaz v logu. Slavov namiesto pôvodného okrídleného znaku použil motív červeného kruhu, čím chcel zvýrazniť verziu Monte Carlo. Samotné meno automobilky je moderným písmom vyvedené do čela automobilu, pripomínajúc tak označenie značky moderných „škodoviek“ na zadnej časti. „Klasické logo sa mi zdalo príliš retro, no a písmo pôsobí elegantnejšie a hodnotnejšie. Mimochodom, aj v minulosti ŠKODA neraz používala slovo na označenie, namiesto loga,“ vysvetľuje dizajnér. Slová však nenahradia tento dokonalý vizuálny zážitok a preto si pozrite výsledok jeho práce.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.