Dva intenzívne roky testov a vývoja skončili. Je tu nová súťažná zbraň značky ŠKODA, ktorá znova mieri na najvyššie priečky automobilových súťaží.
Hneď potom, ako sa v apríli prihlásil o slovo predošlý model ŠKODA FABIA Rally2, zaradil sa medzi najúspešnejšie vozidlá rely všetkých čias. Vyrobilo sa ho iba nieco málo cez 450 kusov, no tento model, vychádzajúci z tretej generácie ŠKODY FABIA, vyhral 1714 víťazstiev od národných až po svetové súťaže a pripísal si šesť titulov majstra sveta. teraz dostáva s slávna FABIA nového pokračovateľa – ŠKODU FABIA RS RALLY2.
„Obzvláště v motoristickém sportu znamená stát na místě vždy cestu zpět. Proto jsme při vývoji nového modelu FABIA RS Rally2 využili zkušenosti, kterých jsme dosáhli s předchozím modelem a dále jsme optimalizovali cíleně každý detail, abychom ještě více vylepšili nejúspěšnější závodní vůz posledních let. Jsem hrdý na celý tým ve ŠKODA Motorsport, který šel za tímto cílem s velkým nasazením. Rád bych také poděkoval našim kolegům z vývojového oddělení sériových vozů, kteří nám vozem FABIA čtvrté generace poskytli skvělý základ pro model FABIA RS Rally2,“ okomentoval uvedenie nového vozidla šéf oddelenia ŠKODA Motorsport, Michal Hrabánek.
Na vývoji nového vozidla sa podieľalo viacero veľmi významných súťažných jazdcov. Za všetkých stačí spomenúť napríklad mená ako Kris Meeke, Adreas Mikkelsen, či Jan Kopecký! Nová sériová ŠKODA FABIA štvrtej generácie bola výborným základom pre inžinierov z oddelení ŠKODA MOTORSPORT, ktorý pripravili nový súťažný špeciál. Zásluhou nového dizajnu štvrtej generácie je aj výrazne vyšší prítlak auta, ktorý je oproti predošlému modelu dokonca až dvojnásobný! To zlepšuje priľnavosť auta v zákrutách a zvyšuje jeho rýchlosť.
Svoje urobila nová extrémne tuhá karoséria novej ŠKODY FABIA, ktorú v prípade športiaka ešte posilňuje povinný trubkový rám. Mimochodom, celková dĺžka všetkých trubiek v ráme je 35,8 metra! Tým, že je nová FABIA dlhšia, zlepšila sa aj možnosť rozloženia váhy vo vozidle. To v kombinácii so špičkovou aerodynamikou a precíznym podvozkom prináša aj výbornú stabilitu novej ŠKODY FABIA RS RALLY2.
Auto poháňa úplne nový štvorvalcový motor s objemom 1,6 litra. Ten vychádza zo sériového motora 2,0 TSI, ktorý sa montuje do modelov OCTAVIA a SUPERB. Po prepracovaní ma motor výkon 291 koní (214 kW) a točivý moment 430 Nm. Prenos výkonu motora zabezpečuje 5-stupňová sekvenčná prevodovka, ktorá výkon distribuuje na všetky štyri kolesá.
Zatiaľ ešte nemôžeme potvrdiť dátum prvého súťažného štartu, ale ŠKODA MOTORSPORT nám to určite už čoskoro prezradí. Počas nadchádzajúceho týždňa sa jazdí v Hustopečiach súbežne český aj slovenský rely šampionát a my sa určite budeme u Honzu Kopeckého vyzvedať, kedy sa s novým autom postaví na štart.