V nedeľu skončil ďalší ročník najslávnejších cyklistických pretekov sveta a ŠKODA AUTO bola znova neprehliadnuteľným hlavným partnerom „Starej dámy“.
Cez tritisíctristo náročných kilometrov 109. ročníka Tour de France dokázal prejsť najrýchlejšie dánsky pretekár Jonas Vingegaard z holandského tímu Jumbo-Visma, ktorý si v cieli na slávnej Champs Élysées prevzal kristáľovú trofej víťaza. Šesťdesiat centimetrov vysoké a štyri kilogramy vážiace trofeje z krištáľového skla, ktoré navrhla ŠKODA Design, vyrába tradičným postupom spoločnosť Lasvit v Novom Bore. Vďaka presne vykonanému symetrickému výbrusu sa lomené svetlo javí z každého zorného uhla inak. Rovnako ako súčasné modely značky ŠKODA aj trofeje sa vyznačujú charakteristickými kryštalickými tvarmi.
„Trofeje pre víťazov Tour de France sú aj tento rok inšpirované tradičným umením českého sklárstva a symbolizujú pominuteľnosť okamihu,“ vysvetľuje Peter Olah, vedúci oddelenia interiérového dizajnu v ŠKODA AUTO. „Pohár tak ponúka určitú podobnosť s cyklistickým športom. Aj tu musíme po okamihoch triumfu ďalej podávať každý deň tie najlepšie výkony, aby sme zostali na vrchole. Dizajn pohára zároveň symbolizuje, podobne ako je to pri bicykli, dynamiku a energiu.”
ŠKODA AUTO podporuje najväčší cyklistický závod na svete už od roku 2004. Je oficiálnym hlavný partner a dodávateľom vozidiel. Aj tento rok organizátorom a vedeniu závodu poskytla česká automobilka 250 vozidiel na servisné účely, ako aj na sprievod pelotónu. Popri elektromobile ŠKODA ENYAQ iV, ktorý poslúžil riaditeľovi Tour de France Christianovi Prudhommovi v 16 z 21 etáp ako riaditeľské vozidlo („Red Car“), boli nasadené aj modely ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA SUPERB iV s plug-in hybridným pohonom.
Okrem hlavnej trofeje pre víťaza ŠKODA Design navrhla aj „zelenú trofej“ pre víťaza bodového hodnotenia. Tú získal Belgičan Wout van Aert, tiež z tímu Jumbo-Visma, keď úplne deklasoval ambície svojich súperov a nedal šancu ani Slovákovi Petrovi Saganovi.