Škoda avizuje nový dizajnový jazyk

V rámci novej stratégie NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 naznačuje česká automobilka zásadné zmeny. Premietnuť sa to má v novom dizajne i promovaní značky, ako aj v posune k zeleným technológiám.

 

„Naša nová stratégia NEXT LEVEL a celková transformácia si žiada komplexnú zmenu dizajnu. A to nielen produktov, ale aj celej značky. Ide o najväčšiu zmenu od okamihu, ako sa ŠKODA AUTO stala súčasťou koncernu Volkswagen,“ vraví Martin Jahn, člen predstavenstva ŠKODA AUTO za oblasť predaja a marketingu. „Nanovo definujeme naše poslanie, pozíciu i zákaznícke skupiny. Toto všetko sa premietne do nového dizajnu, vizuálneho stvárnenia a vystupovania značky.“ Autá značky ŠKODA však podľa neho ostanú zamerané na človeka, SIMPLY CLEVER filozofiu a ponechajú si aj orientáciu na rodiny.

 

„Môžem vás ubezpečiť, že tak pre zákazníkov, ako aj pre konkurenciu, to bude veľké prekvapenie,“ prehlásil aj predseda predstavenstva ŠKODA AUTO, Thomas Schäfer.  MODERN SOLID je teda skutočne blízkou budúcnosťou značky ŠKODA a verejnosť sa viac dozvie ešte v tomto roku.

 

ŠKODA AUTO pripravuje pre nasledujúce roky najmenej tri nové elektromobily, ktoré budú v hierarchii modelov spadať pod aktuálny ENYAQ iV. Automobilka naďalej verí aj modelom so spaľovacími motormi. Podľa Schäfera napríklad nová FABIA jasne ukazuje, že aj takéto vozidlá môžu byť efektívne a šetrné k životnému prostrediu.

 

Predseda Schäfer okrem toho zdôraznil, že značka nebude ďalej rozvíjať ponuku plug-in hybridných modelov, pretože je to zložitá a drahá technológia, v rámci ktorej sú vo vozidle v podstate dva systémy. Plug-in hybridy navyše nie sú efektívne v znižovaní flotilového priemeru emisií CO2. Súčasné plug-in hybridy ostávajú v ponuke, ale budúcnosťou sú elektromobily. Výhľadovo sa tak má plná elektrifikácia podľa Schäfera a Jahna týkať aj modelu OCTAVIA, ktorý je najpredávanejším modelom značky.

 

Na konkrétne oznámenia v tomto smere je však ešte príliš skoro. „OCTAVIA, hlavne v prevedení combi, je srdcom našej značky a môžete si byť istí tým, že bude aj súčasťou našich ďalších krokov. Najbližšia dekáda si vyžiada elektrifikáciu všetkých kľúčových modelov,“ dodáva Thomas Schäfer. „Nie je to o tom, že súčasný model OCTAVIA elektrifikujeme a dáme do neho batérie. Autá sa snažíme vyvíjať tak, aby boli prispôsobené novej ére elektrickej a digitálnej mobility,“ potvrdzuje aj Martin Jahn.

 

ŠKODA AUTO sa nezaoberá ani alternatívou v podobe vodíkového pohonu a nepočíta ani s väčšou iniciatívou na poli syntetických palív. Tie totiž vyžadujú množstvo energie, ktorú inak môžu spotrebovávať priamo elektromobily. Vodíková technológia je zasa príliš drahá. „Nie je nič rozumnejšie ako batérie,“ povedal Schäfer s tým, že vďaka platforme MEB sa značke darí dosahovať veľkú efektívnosť a znižovať náklady na výrobu elektromobilov.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.