Škoda Auto sa vracia na kazašský trh

Začiatkom roku 2024 sa v Kazachstane znova spustí montáž štyroch modelov značky ŠKODA AUTO. Bude to Škoda Kodiaq, Škoda Karoq, Škoda Kamiq a Škoda Octavia.

 

Česká automobilka ŠKODA AUTO pôsobila v Kazachstane už v rokoch 2005 až 2021. Za tú dobu dodala na miestny trh viac ako 23 tisíc vozidiel. Aby mohla automobilka pokračovať v poskytovaní služieb na vysokej úrovni, nadviazala spoluprácu s novou partnerskou spoločnosťou pre predaj aj výrobu. Vozidlá pre kazašský trh sa budú vyrábať v závodoch v Mladej Boleslavi a Kvasinách, no finálna montáž bude od budúceho roka prebiehať v závode Allur Company v Kostanaji. Táto firma taktiež zaistí dodávky do miestnych autosalónov. V ponuke pre zákazníkov budú teda okrem ŠKODY OCTAVIE aj modely SUV ŠKODA KODIAQ, ŠKODA KAROQ a ŠKODA KAMIQ.

 

„Pre automobilku Škoda Auto je Kazachstan atraktívnou príležitosťou na ďalšie urýchlenie internacionalizácie,“ vraví predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto, Klaus Zellmer. „Zároveň sa jedná o návrat na trh so sľubným potenciálom, pretože automobil tu v súčasnej dobe vlastní menej ako pätina obyvateľov. Aby sme tento potenciál využili, našli sme silného partnera v Allur Company, ktorá nám poskytne podporu pri výrobe a predaji vozidiel.“

 

O tom, že Kazachstan predstavuje nádejný potenciál rastu svedčí, že dnes pripadá na tisíc obyvateľov iba 186 motorových automobilov. Očakáva sa však, že celkový objem trhu s novými vozidlami tu v nasledujúcich piatich rokoch dosiahne viac ako 200 000 automobilov. Na základe týchto údajov plánuje česká automobilka využiť príležitosť a dosiahnuť v rokoch 2024 až 2028 podiel na trhu vo výške 5 %. Opätovný vstup na kazašský trh je súčasťou dôsledne zavádzanej stratégie internacionalizácie spoločnosti ŠKODA AUTO. Tento rok v septembri značka oficiálne začala predaj vo Vietname. Okrem toho už skôr prevzala strategické riadenie koncernovej skupiny Core, združujúcej veľkoobjemové značky koncernu Volkswagen, pre celý región ASEAN (Združenie národov juhovýchodnej Ázie). Cieľom je využiť spoločný potenciál na ďalší rast. Škoda Auto taktiež strategicky riadi aktivity koncernu Volkswagen na veľmi rýchlo sa rozvíjajúcom indickom trhu.

 

Allur Company, ktorého si česká automobilka zvolila za strategického partnera pre opätovné spustenie predaja na kazašskom trhu, sa zaoberá výrobou a predajom osobných automobilov, komponentov a náhradných dielov pre úžitkové vozidlá. Prevádzkuje servisné siete po celom Kazachstane a s trhovým podielom 44,4 percenta bola Spoločnosť Allur Company v roku 2022 najväčším výrobcom automobilov v Kazachstane. „V budúcom roku plánujeme v Kazachstane otvoriť 15 dílerstiev vo veľkých mestách, ako je Astana, Almaty, Šymkent alebo Kostanaj. Klientom ponúkneme nielen najpredávanejší model Octavia, ale aj celosvetovo úspešná SUV Kodiaq, Karoq a Kamiq. Práve segment SUV je teraz druhý najväčší na kazašskom trhu a my máme k dispozícii moderný a atraktívny modelový rad, ktorý dokáže zákazníkov osloviť,“ potvrdzujú potenciál aj slová Martina Jahna, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto pre oblasť Predaja a marketingu.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.