V polovici marca sa uskutočnil tradičný odpočet činnosť za uplynulý rok a česká automobilka ŠKODA AUTO v ňom preukázala nielen odolnosť spoločnosti, ale aj optimizmus z plánov do budúcnosti.
Pre celý automobilový priemysel bol rok 2022 rokom výziev. Pretrvávali problémy dodávkach niektorých surovín, chýbali čipy a k tomu všetko komplikovala vojnová situácia na Ukrajine. No aj napriek týmto okolnostiam dodala česká automobilka zákazníkom v roku 2022 vyše 731 300 automobilov, pričom dopyt bol ešte vyšší. Najpredávanejším modelom značky zostala ŠKODA OCTAVIA, no skvele sa darilo aj modelom SUV ŠKODA KAMIQ a ŠKODA KODIAQ. Dopyt bol aj po modeloch ŠKODA FABIA a ŠKODA ENYAQ iV.
„Škoda Auto preukázala v roku 2022 značnú odolnosť. Napriek rôznym výzvam, ktorým čelí celé odvetvie, sme sa ešte dôslednejšie sústredili na vlastnú stratégiu,“ povedal k vývoju trhu predseda predstavenstva Klaus Zellmer. Budúcnosť automobilky podľa neho stojí na niekoľkých pilieroch.
Spustením výroby batérií v Mladej Boleslavi pre vozidlá platformy MEB česká automobilka potvrdila aj rastúci dôraz na elektromobilitu. V roku 2023 plánuje túto výrobnú kapacitu ešte rozšíriť a posunúť výrobu na 1500 kusov batérií denne. V pláne do roku 2026 sú navyše tri ďalšie elektromobily značky ŠKODA naprieč celým portfóliom modelov.
V rámci svojej stratégie Next Level - Škoda Strategy 2030 sa chce ŠKODA AUTO sústrediť aj na rozšírenie svojej prítomnosti na medzinárodných trhoch. V Indii sa jej vlani podarilo viac ako zdvojnásobiť dodávky vozidiel (medziročný nárast o 127,7 %) a automobilka chce ďalej posilňovať svoju prítomnosť nielen na trhoch juhovýchodnej Ázie. V roku 2023 chystá vstup aj na strategicky dôležitý trh vo Vietname, ktorý má ŠKODE otvoriť cestu k rastu aj na ďalších trhoch regiónu ASEAN. Značka v tomto prípade chce ťažiť aj z geografickej blízkosti Indie. Ďalšou oblasťou, kde cíti Škoda Auto rastový potenciál, je Blízky východ. Česká automobilka prevezme strategické riadenie veľkoobjemových značiek v ich budúcej expanzii v regióne ASEAN a maximalizuje rastový potenciál koncernu Volkswagen. ŠKODA AUTO prispeje svojim know-how v cenovo citlivých segmentoch trhu a efektívne využije existujúci potenciál.
„Prevzatím strategického riadenia veľkoobjemových značiek koncernu v regióne ASEAN výrazne rozširujeme globálnu pôsobnosť značky Škoda. Tento posun v zodpovednosti dokladá dôveru koncernu Volkswagen aj presvedčenie o odbornosti tímu značky Škoda. Máme jasný plán a dlhodobú víziu pre tento región. Naše ciele sú ambiciózne, ale dosiahnuteľné: chceme pre veľkoobjemové značky koncernu zaistiť viac ako päťpercentný podiel na trhu a pod naším strategickým riadením chceme využiť potenciál týchto výrazne rastúcich trhov,“ povedal Klaus Zellmer, predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO.
Po vstupe na vietnamský trh v roku 2023 je v pláne o rok neskôr spustiť aj lokálnu montáž vozidiel vo forme CKD. India sa stane exportným centrom českej automobilky, čo predstavuje ďalší krok k úspešnému naplneniu jej indickej stratégie. Aj na Blízkom východe posilňuje Škoda Auto svoje obchodné aktivity s využitím rozsiahlych synergických efektov s výrobným zázemím v Indii.