Existujú iba dva kusy na celom svete! Jeden z nich kompletne zrekonštruovalo reštaurátorské oddelenie ŠKODA Múzea spolu s oddelením centra stavby prototypov, a priviedli nádhernú ŠKODU 1100 OHC COUPE znova na cestu.
Ak by ste ho stretli na ceste, tak by ste z neho nespustili oči. Len odborníci by však vedeli, že je to nefalšovaný model značky ŠKODA. Vozidlo ŠKODA 1100 EHC vzniklo v Mladej Boleslavi v polovici päťdesiatych rokov ako špeciál určený pre vytrvalostné preteky. V roku 1956 sa vyrobili dva kusy s otvorenou karosériou zo sklolaminátu a absolvovali niekoľko pretekov až kým sa nezmenili technické predpisy. Obidva sa zachovali a jeden vlastní expozícia ŠKODA Múzea v Mladej Boleslavi a druhý je u dílera v expozícii vo Veľkej Británii.
V rokoch 1959 a 1960 však potom nasledovali ešte dva kusy verzie COUPE. Mali nádhernú hliníkovú karosériu a obidve vozidlá boli vyrobené ručne. Jeden vlastnil Hanuš Hrabánek (áno, otec súčasného riaditeľa továrenského tímu ŠKODA MOTORSPORT), ktorý v ňom iba vymenil motor (pôvodný putoval ako exponát do škodováckeho učilišťa v Mladej Boleslavi). Druhý majiteľ s vozidlom havaroval a rozobrané auto svoju zadnú nápravu a prevodovku darovalo Národnému Technickému Múzeu v Prahe. Zvyšok vozidla roky ležal v súkromnej zbierke. V roku 2014 ŠKODA Múzeum komponenty odkúpilo a začalo pracovať na rekonštrukcii tohto unikátu.
Druhý kus ŠKODA 1100 OHC COUPE vlastnil Dušan Velebný, ktorý pracoval v podnikovej skúšobni a je otcom Michala Velebného, súčasného koordinátor reštaurátorskej dielne ŠKODA Múzea. Velebný ho však v roku 1968 predal a následne vozidlo s novými majiteľmi tiež párkrát havarovalo. Po rôznych experimentoch sa tento exemplár nachádza nekompletný v súkromnej zbierke.
Vozidlo, ktoré zrekonštruovali do pôvodnej podoby v reštaurátorskej dielni ŠKODA Múzea a v dielni na výrobu prototypov, je tak prakticky jediným exemplárom na svete. Škodováci sú na neho patrične hrdí a bude obohacovať zbierky múzea, kde ho budeme môcť uvidieť. Než sa tak stalo, museli najprv spracovať pôvodné zachované výkresy. Podľa nich sa urobil virtuálny model a následne niekoľko modelov v mierke 1:1, kde sa presne dolaďovali detaily karosérie. Výsledok je úchvatný! Svoje urobila aj pôvodná voľba laku, ktorá ten dokonalý zážitok umocňuje. Napokon, pokochajte sa pohľadom sami.