Vyzerala divoko a dravo. Žihadlo z Mladej Boleslavi bolo porovnateľné so špičkovými špeciálmi svojej doby. Vyrobili iba tri kusy a premiéru mali v roku 1974.
Automobilka ŠKODA sa začiatkom 70-tych rokov chcela presadiť aj v motoristickom športe a hľadala auto, ktoré by bolo schopné konkurovať súperom zo západu. Auto vychádzalo s modelu ŠKODA 110 R Coupe a využívalo skúsenosti zo stavby špeciálu ŠKODA 120 S Rallye. Prvé experimentálne prototypy sa skúšali ešte s karosériou modelu 1000 MB a Š 100 L. Vývoj karosérie posunul Ing. Jiří Šedivý, ktorý bol nielen pretekárom, ale aj konštruktérom. V roku 1973 postavil základ na vozidle Š 110 R B5 so zníženou strechou, tenkou hliníkovou karosériou a nižšou váhou. Stále to však bola vývojová fáza a hľadanie cesty.
Postupne sa posúval motor a hľadalo sa najlepšie ťažisko nového súťažného špeciálu. Výsledkom bolo 800 kg vážiace vozidlo ŠKODA 180 RS, ktoré bolo schopné na rovinkách dosiahnuť rýchlosť až 240 km/h! Premiéra sa konala v júni 1974 na IDA Rallye. Následne vylepšený model ŠKODA 200 RS s červeno-bielym lakovaním mal premiéru na BARUM Rallye 1974, a 1. júna 1974, na domácej Rallye ŠKODA v Mladej Boleslavi, automobilka nasadila všetky tri vozidlá ŠKODA 180/200 RS. Davy fanúšikov šaleli a označenie RS (Racing Sport) sa odvtedy používa na modeloch českej značky pri športových verziách až dodnes.
Veľké plány predčasne zastavili nové športové predpisy, ktoré vylúčilo homologizáciu súťažných modelov a štartovať automobilových súťažiach mohli iba autá vychádzajúce zo sériových modelov. Bol to síce koniec dravej ŠKODY 200 RS, no štart modelu ŠKODA 130 RS, ktorý vychádzal zo sériového modelu 110 R Coupe a s jeho vývojom sa následne začalo na prelome rokov 1974 – 1975.