V polovici apríla roku 1911 predstavili verejnosti, na výstave v pražských Holešoviciach, prvý veľkosériový model Laurin & Klement radu S. Ten sa zakrátko stal bestsellerom a po celom svete sa ho predalo viac než dvetisíc kusov.
Mladá česká automobilka Laurin & Klement svojou kvalitou produkcie a atraktívnym pomerom výkonu a ceny rýchlo zaujala zákazníkov. Nečudo, že ešte pred prvou svetovou vojnou sa spoločnosť Laurin & Klement stala najväčším výrobcom automobilov v celej Rakúsko-Uhorskej monarchii, pričom veľká časť jej produkcie mierila aj na ďalšie kontinenty. Model Laurin & Klement radu S sa stal vtedajším míľnikom a posunul význam spoločnosti z Mladej Boleslavi ešte ďalej.
Stručne si teda predstavme tento poklad, ktorého zopár exponátov sa zachovalo aj v materskom ŠKODA MÚZEU v Mladej Boleslavi. Automobil Laurin & Klement radu S vychádzal zo základného robustného oceľového a znitovaného rámu. Nápravy boli odpružené listovým pérovaním. Východiskovým motorom bol chladený benzínový štvorvalec 12/14 HP, chladený kvapalinou a výkonom 14 koní (10,3 kW). Objem mal 1771 cm3 (časom sa zvyšoval až na 2413 cm3). Laurin & Klement radu S mal vzadu bubnové brzdy ovládané ručnou brzdou. Hlavná brzda však pôsobila na spojovací hriadeľ za prevodovkou a ovládala sa nožnou brzdou. Vozidlo malo rázvor 2688 mm a vážilo 650-700 kg. Zaujímavá je informácia o jeho maximálnej rýchlosti, ktorá sa pohybovala v rozpätí 50-60 km/h.
Laurin & Klement radu S sa v prvých rokoch vyrábal ako otvorená dvojmiestna verzia, respektíve štvormiestna. Neskôr sa paleta sortimentu rozšírila na limuzínu, kupé, či valník. Niektoré sa dokonca dodávali špeciálne s upravenou výbavou osobitne pre dámy a osobitne pre pánov. „Veľkosériovo“ vyrábaný model sa produkoval od roku 1911 až do roku 1924, a stretnúť ho vo svojej dobe bolo možné prakticky na všetkých obývaných svetadieloch.
Pripomeňme si tento krásny kus mladoboleslavskej histórie pri príležitosti jeho okrúhleho jubilea aspoň niekoľkými pohľadmi.