Premiéra - ŠKODA OCTAVIA RS iV

Potom, ako bol v Ženeve zrušený medzinárodný autosalón, rozhodla sa automobilka ŠKODA AUTO odhaliť nový model ŠKODA OCTAVIA RS iV prostredníctvom exkluzívneho videa. My si však novú OCTAVIU RS iV predstavíme nielen na spomínanom videu, ale zároveň aj v textovom podaní, akým automobil uviedla česká automobilka.

 

ŠKODA OCTAVIA RS iV je prvým športovo ladeným modelom RS s plug-in hybridným pohonom značky. Novinku, prostredníctvom videa, predstavil sám predseda predstavenstva ŠKODA AUTO, Bernhard Maier. Benzínový motor 1.4 TSI a elektromotor 85 kW poskytujú novému modelu ŠKODA OCTAVIA RS iV systémový výkon 180 kW (245 k). S čiernymi aplikáciami na karosérii sa OCTAVIA RS iV dá na prvý pohľad identifikovať ako športový špičkový model štvrtej generácie bestselleru značky ŠKODA. Okrem toho český automobilový výrobca začne v tomto roku ponúkať v novom modelovom rade OCTAVIA tri ďalšie elektrifikované verzie. OCTAVIA iV má pohon plug‑in hybrid so systémovým výkonom 150 kW (204 k) a bude na výber vo výbavových stupňoch Ambition a Style. Dve verzie e-TEC s výkonom 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k) budú, po prvý raz pri značky ŠKODA, využívať technológiu mild-hybrid. ŠKODA začne modely OCTAVIA iV a OCTAVIA RS iV predávať na prvých trhoch v druhom polroku 2020. 

 

Christian Strube, člen predstavenstva ŠKODA pre technický vývoj povedal: „Modelom OCTAVIA RS iV otvárame novú kapitolu v príbehu úspechu našich modelov RS. Po prvý raz dostáva náš špičkový športový model pohon plug-in hybrid. Prináša novému modelu OCTAVIA RS iV zvýšenie výkonnosti v kombinácii s redukciou spotreby paliva a emisií CO2.

 

ŠKODA kombinuje benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor s výkonom 85 kW. Spolu poskytujú modelu OCTAVIA RS iV systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm, ktorý sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Emisie CO2 sú približne 30 g/km v cykle WLTP*, vozidlo už dnes spĺňa novú, prísnejšiu emisnú normu EU6d, ktorá bude od 1. januára 2021 záväzná pre všetky novo prihlásené automobily v EÚ.

 

Lítiovo-iónová vysokonapäťová batéria má kapacitu 13 kWh a umožňuje dojazd s elektrickým pohonom do 60 kilometrov v cykle WLTP*. Maximálny krútiaci moment elektromotora 330 Nm, ktorý je k dispozícii okamžite po rozbehu, zabezpečuje energickú akceleráciu. V športovom režime, ktorý poskytuje celý systémový výkon, OCTAVIA RS iV zrýchľuje za 7,3 sekundy z 0 na 100 km/h. Maximálna rýchlosť je 225 km/h. Dynamické jazdné vlastnosti podporuje sériové progresívne riadenie a charakteristické dynamické vyladenie športového podvozka.

 

ŠKODA OCTAVIA RS iV má sériovo špecifické LED svetlomety do hmly a čierne 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, strmene bŕzd sú lakované v typickej červenej farbe RS. Na želanie výrobca montuje 19-palcové kolesá. Maska ŠKODA, vzduchové zásterky, difúzor na špecifickom prednom nárazníku RS, aeroflaps, difúzor v zadnom nárazníku a rámy okien sú v športovej čiernej farbe. Limuzína má čierny zadný spojler RS, COMBI má strešný spojler lakovaný vo farbe karosérie.

 

Oliver Stefani, šéfdizajnér značky ŠKODA, vysvetľuje: „Dynamickému tvaru nového modelu OCTAVIA sme známymi insigniami RS dodali ešte športovejší vzhľad. Vďaka rozličným akcentom, napríklad maske ŠKODA, prednému nárazníku, zadnému difúzoru a diskom kolies z ľahkej zliatiny sa vozidlo dá okamžite identifikovať ako člen našej rodiny RS.“

 

Pri pohľade do kabíny modelu OCTAVIA RS iV upúta interiér prevažne čiernej farby. Trojramenný kožený multifunkčný športový volant nesie logo vRS a páčky na ovládanie DSG. Predné športové sedadlá sú potiahnuté čiernou látkou, voliteľné ergonomické sedadlá majú poťah z alcantary a kože, ako aj nastavovanie dĺžky sedáka. Na sedadlách je logo RS a farebné dekoračné stehy červenej alebo striebrosivej farby, ktoré možno nájsť aj na koženom poťahu volantu, lakťových opierkach a prístrojovom paneli potiahnutom alcantarou. Športový interiér dopĺňajú dekoračné lišty RS a pedále v hliníkovom vyhotovení.

 

Okrem modelu OCTAVIA iV RS ponúka ŠKODA pohon plug-in hybrid aj pre výbavové stupne Ambition a Style. Pod kapotou modelu OCTAVIA iV benzínový motor 1.4 TSI a elektromotor 85 kW vytvárajú systémový výkon 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm. Aj táto verzia plug‑in hybrid umožňuje elektrický dojazd do 60 kilometrov v cykle WLTP* a má 6-stupňovú prevodovku DSG, ovládanú technológiou Shift‑by-Wire. Emisie CO2 majú hodnotu približne 30 g/km*. Aj OCTAVIA iV spĺňa emisnú normu EU6d. 

 

Vysokonapäťová lítiovo-iónová batéria obidvoch modelov iV s kapacitou 13 kWh sa dá pohodlne nabíjať z bežnej zásuvky v domácnosti alebo z nástennej nabíjacej stanice Wallbox. V batožinovom priestore, ktorý má pri limuzíne objem 450 litrov a pri COMBI 490 litrov, je uložená normálna olovená batéria 12 V. Benzínová nádrž má objem 40 litrov, čo je o 5 litrov menej ako pri modeloch OCTAVIA so spaľovacím motorom.

 

Premiéru u značky ŠKODA majú dve verzie eTEC v modelovom rade OCTAVIA, vybavené technológiou mild-hybrid na báze benzínového motora. V kombinácii so 7-stupňobvou dvojspojkovou prevodovkou DSG majú trojvalec 1.0 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) remeňom pripojený 48-voltový štartovací generátor a lítiovo-iónovú batériu 48 V s kapacitou 0,6 kWh, uloženú pod sedadlom spolujazdca. Obidva modely sú onačené špecifickou plaketou eTEC na dverách batožinového priestoru.

 

Technológia mild-hybrid umožňuje pri brzdení rekuperovať kinetickú energiu a vygenerovanú elektrickú energiu akumulovať v batérii s napätím 48 V. Táto energia sa potom využíva na elektrickú podporu (boost) spaľovacieho motora štartovacím generátorom, ktorý vyvíja krútiaci moment do 50 Nm. V určitých jazdných situáciách je možné spaľovací motor úplne vypnúť a nechať vozidlo dobiehať zotrvačnosťou, teda „plachtiť“. Keď je opäť potrebný výkon spaľovacieho motora, štartovací generátor ho naštartuje v zlomku sekundy. Aj systém štart-stop funguje so štartovacím generátorom rýchlejšie a komfortnejšie. Okrem toho motor štartuje tichšie a s menšími vibráciami a batéria 48 V je schopná cez menič jednosmerného napätia dobíjať normálnu batériu 12 V. Technológia mild-hybrid v obidvoch modeloch ŠKODA eTEC prispieva k úspore do 0,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.