Dlho očakávaná premiéra novej ŠKODY ELROQ je tu! Nové elektrické SUV mladoboleslavskej značky je priestrannejšie, s väčším dojazdom a za priaznivejšiu cenu!
Príchodom nového elektrického SUV ŠKODA ELROQ sa otvára nová kapitola dostupnejšej elektromobility. Mladá Boleslav vsadila na praktickosť a prvý čisto elektrický model v segmente kompaktných SUV ponúka doposiaľ najdlhší dojazd spomedzi všetkých elektromobilov značky Škoda a zároveň bude k dispozícii za atraktívnu cenu, ktorou sa dokonca vyrovnáva svojmu súrodencovi so spaľovacím motorom (ŠKODE KAROQ)!
Nový model ŠKODA ELROQ Elroq je postavený na koncernovej platforme MEB a využíva osvedčené technológie, ako príbuzné väčšie modely rodiny Enyaq. K dispozícii bude mať tri kapacity batérie (55, 63 a 82 kWh) a celkovo štyri modelové verzie. ŠKODA ELROQ 50 - s najmenšou batériou a elektromotorom s výkonom 125 kW, ŠKODA ELROQ 60 - so strednou kapacitou a výkonom 150 kW, a ŠKODA ELROQ 85 a ŠKODA ELROQ 85x (tá príde v priebehu roka 2025) s výkonom 210 kW. Všetky verzie majú pohon zadných kolies, no Elroq 85x bude s pohonom všetkých kolies. Najvýkonnejšie verzie sa môžu pochváliť maximálnym dojazdom cez 560 kilometrov na jedno nabitie a maximálnou rýchlosťou 180 km/h. Ostatné verzie dosahujú maximálne 160 km/h a na jedno nabitie prejdú viac ako 400 km (Elroq 60) alebo viac ako 370 km (Elroq 50). Samozrejme, všetko v režime WLTP.
Samozrejme, že dôležitá je aj otázka dobíjania. Model 85 s najväčšou batériou (s maximálnym výkonom 175 kW) možno dobiť z 10 na 80 % kapacity iba za 28 minút. Modely Elroq 60 a Elroq 50 sa nabíjajú s maximálnym výkonom 165 alebo 145 kW a nabíjanie z 10 na 80 % zaberie menej ako 25 minút.
„Škoda Elroq je náš prvý čisto elektrický model v segmente kompaktných SUV, ktorý je najrýchlejšie rastúcim a najpredávanejším subsegmentom v Európe. Široký výber veľkostí batérií a vynikajúci koeficient odporu vzduchu umožňujú dojazd viac ako 560 km. Rozsiahla štandardná výbava zahŕňa najmodernejšie asistenčné systémy,“ hrdo prezentuje značkovú novinku, ktorej odporúčaná predajná cena na európskom trhu začína na úrovni 33 tisíc eur, aj predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO, Klaus Zellmer.
Pohodlie a komfort posádky je pre značku ŠKODA vždy prioritou a tak sa pozrime, ako sa v tomto ohľade môže prezentovať ŠKODA ELROQ. Na prvý dojem sa javí, že ide o minimalistický vzhľad spojený s ekologickými materiálmi. Základné prevedenie Studio ponúka dizajn s dôrazom na čiernu farbu a látkové čalúnenie, zatiaľ čo vo verzii Loft je antracitovo sivé čalúnenie ozvláštnené prešívaním v zelenej farbe Moss a sedadlá sú v kombinácii umelej kože a tmavomodrej látky RecyTitan. Tá obsahuje 78 % recyklovaného PET a 6 % vlákien z recyklovaného oblečenia. Pochopiteľne, k dispozícii bude aj bohatá sada prevedení interiéru. Verzia Lodge využíva materiál TechnoFil v kombinácii so sivou umelou kožou. Vizuálne ozvláštnenie prináša oranžové prešívanie a ďalšie oranžové detaily, ako sú napríklad bezpečnostné pásy. TechnoFil kombinuje 75 % recyklovaných vlákien ECONYL a 25 % polyesteru.
Palubnej elektronike ŠKODY ELROQ dominuje prehľadný 13-palcový displej infotainmentu. Samozrejmosťou je bohatá ponuka asistenčných systémov a funkcií konektivity. Medzi nimi vynikajú novinky ako napríklad hlasová asistentka Laura s prepojením na ChatGPT alebo možnosť zaparkovať vozidlo na diaľku prostredníctvom aplikácie MyŠkoda! K dispozícii je aj možnosť ovládania nabíjania vozidla na diaľku. Nový wallbox Škoda, ktorý bude možné objednať spolu s modelom Elroq, prináša aj špeciálny režim pre domácnosti s vlastnou fotovoltikou.
ŠKODA ELROQ ponúka komfortný priestor pre posádku, no nezabudlo sa ani na význam objemu batožinového priestoru. Ten pojme hneď 470 litrov nákladu, respektíve po sklopení sedadiel až 1 580 litrov! Tradične nechýbajú praktické detaily v duchu Simply Clever a niekoľko odkladacích priestorov s celkovým objemom 48 litrov. Jednou zo Simply Clever noviniek je praktický držiak na nabíjací kábel pod vekom batožinového priestoru.
Mimochodom, ŠKODA ELROQ bude k dispozícii aj v prevedení Sportline, ktoré k športovému podvozku zníženému o 15 mm vpredu a o 10 mm vzadu a typicky čierno lakovaným detailom exteriéru pridáva aj športové prevedenie interiéru s detailmi v karbónovom vzhľade. Vpredu nájdeme športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, čalúnenie je z materiálu Suedia, prešívanie v sivej farbe. Napokon, veď si pozorne prezrite priložené snímky nového modelu a vychutnajte si ich sami.