Pozitívny polrok ŠKODA AUTO

Česká automobilka zverejnila hospodársky výsledok za prvý polrok 2022. Napriek kríze vo svete dosiahla ŠKODA AUTO pozitívny prevádzkový výsledok.

 

V prvom polroku 2022 dodala spoločnosť ŠKODA AUTO svojim zákazníkom na celom svete 360 ​​600 vozidiel, čo je o 30 % menej ako v rovnakom období minulého roka. Dôvodom sú dopady vojny na Ukrajine a pretrvávajúci nedostatok polovodičov. Prevádzkový výsledok vo výške 676 miliónov eur sa v porovnaní s minulým rokom znížil o 30,6 %, rentabilita tržieb ale napriek tomu zostáva na stabilnej úrovni 6,6 % (v minulom roku 9,6 %). Spoločnosť ŠKODA AUTO pokračuje vo svojom programe NEXT LEVEL EFFICIENCY+ a očakáva, že silnú mieru rentability tržieb udrží aj v priebehu celého roka.

 

„Napriek početným geopolitickým a makroekonomickým výzvam sa ukazuje, že spoločnosť ŠKODA AUTO je voči kríze odolná,“ povedal predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO, Klaus Zellmer. „Naše podnikanie je prosperujúce, dopyt po našich modeloch je aj naďalej vysoký a zákazníci nám aj napriek nevyhnutné čakacie lehoty zachovávajú vernosť. Za to im ďakujem, rovnako ako ďakujem celému tímu, ktorý v týchto dobách preukazuje vysokú mieru odolnosti a flexibility a robí všetko pre to, aby naši zákazníci obdržali svoje nové vozidlo značky ŠKODA čo najskôr. Očakávame, že sa situácia ohľadom dodávok polovodičov bude v nasledujúcich týždňoch a mesiacoch zlepšovať. Koncom augusta potom predstavíme novú identitu značky ŠKODA, ktorá bude formovať pozíciu značky počas desaťročia transformácie.”

 

Tržby ŠKODA AUTO Group* vzrástli vplyvom konsolidácie o 0,2 % na 10,2 miliardy eur. Na základe konsolidácie spoločnosti OOO Volkswagen Group Rus pod spoločnosť ŠKODA AUTO a.s., ktorá prebehla na začiatku tohto roka, nie je možné tieto výsledky priamo porovnávať s výsledkami rovnakého obdobia minulého roka. Rentabilita tržieb vo výške 6,6 % je naďalej na solídnej úrovni (9,6 % v rovnakom období minulého roka), pričom prevádzkový výsledok poklesol o 30,6 % na 676 miliónov eur. Automobilka dôsledne čelí mnohým výzvam prostredníctvom svojho programu NEXT LEVEL EFFICIENCY+, pomocou ktorého maximalizuje potenciál výnosov a optimalizuje materiálové, výrobné a fixné náklady. Česká automobilka aj naďalej vsádza na mimoriadne atraktívne varianty dostupných vozidiel a silné portfólio elektrifikovaných modelov. Na tejto báze očakáva spoločnosť aj pre celý tento rok naďalej solídny prevádzkový výsledok a stabilnú rentabilitu tržieb.

 

„Výzvy, ktorým sme čelili na začiatku roka, sa v druhom štvrťroku prehĺbili. Napriek tomu značka ŠKODA situáciu veľmi dobre zvláda,“ pridáva sa aj Christian Schenk, člen predstavenstva ŠKODA AUTO za oblasť Financií a IT. „Hoci bolo z dôvodu nedostatočných dodávok dielov zákazníkom dodaných oveľa menej vozidiel, a rast cien energií a surovín výrazne zvýšil náklady, podarilo sa nám v druhom štvrťroku udržať silnú rentabilitu tržieb vo výške 6,6 %. Aj naďalej budeme spolupracovať ako tím, aby sme sa vysporiadali s výzvami. Predovšetkým s narušením celosvetového dodávateľského reťazca a dopadmi prebiehajúcej vojny na Ukrajine. Za týmto účelom budeme dôsledne pokračovať v dodržiavaní nášho programu na znižovanie nákladov a zvyšovanie efektivity NEXT LEVEL EFFICIENCY+.”

 

Kým sa pozrieme na konkrétne čísla, dodajme ešte pohľad člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť Predaja a marketingu, Martina Jahna. „Máme za sebou extrémne náročný prvý polrok. Popri nedostatku polovodičov a pandémie koronaviru nás silne zasiahla aj vojna na Ukrajine. Na našom druhom najdôležitejšom svetovom trhu v Rusku sme až do odvolania prerušili výrobu vozidiel v závodoch v Kaluge a Nižnom Novgorode a zastavili aj všetok export do tejto krajiny. Navyše sme v dôsledku požiaru u jedného z našich dodávateľov museli v uplynulých mesiacoch na čas obmedziť výrobu nášho bestselleru, modelu OCTAVIA. Výroba sa medzitým opäť obnovila na plný výkon. Optimizmus nám dodáva celosvetový dopyt po našich vozidlách, ktorý je stále vysoký. Intenzívne pracujeme na tom, aby sme spracovali nevybavené objednávky a skrátili čakacie lehoty pre našich zákazníkov.“

 

Za prvých šesť mesiacov roku dodala česká automobilka svojim zákazníkom na celom svete 360 ​​600 vozidiel. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to zodpovedá poklesu o 30 % (január až jún 2021: 515 300).

V západnej Európe klesli dodávky zákazníkom v období od januára do júna o 24,1 % na 180 500 vozidiel (prvý polrok 2021: 237 900 vozidiel). V Nemecku, na svojom celosvetovo najväčšom trhu, zaznamenala automobilka pokles dodávok zákazníkom o 16,4 % oproti predchádzajúcemu roku na 63 500 vozidiel (prvý polrok 2021: 75 900 vozidiel).

V strednej Európe zaznamenala spoločnosť ŠKODA AUTO v prvom polroku 2022 celkom 69 800 vozidiel dodaných zákazníkom (prvý polrok 2021: 97 400 vozidiel; -28,4 %). Na domácom českom trhu bolo v rovnakom období zákazníkom dodaných 35 500 vozidiel, teda o 19,4 % menej ako v rovnakom období minulého roka (prvý polrok 2021: 44 000).

Vo východnej Európe bez Ruska dodala automobilka svojim zákazníkom 15 200 vozidiel (prvý polrok 2021: 21 700; -30,1 %).

V Indii zaznamenala spoločnosť ŠKODA AUTO silný rast a od januára do júna 2022 tu dodala celkom 25 900 vozidiel zákazníkom. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa jedná o nárast o 428,7 % (prvý polrok 2021: 4 900 vozidiel).

V Rusku sa výrazne prejavuje zastavenie všetkých dodávok vozidiel, od 3. marca automobilka nedodala zákazníkom žiadne auto. Od januára do júna dodala spoločnosť ŠKODA AUTO zákazníkom celkom 14 600 vozidiel (prvý polrok 2021: 52 800; -72,3 %).

V Turecku dodala automobilka zákazníkom 9 800 vozidiel (prvý polrok 2021: 17 600; -44,4 %)

V Číne poklesli v prvom polroku 2022 dodávky zákazníkom o 43,9 % na 24 700 vozidiel (prvý polrok 2021: 44 000).

 

Dodávky vozidiel značky ŠKODA zákazníkom v prvom polroku 2022

(v kusoch, zaokrúhlené, +/- v percentách oproti predchádzajúcemu roku):

ŠKODA OCTAVIA (61 000; -49,5 %)

ŠKODA KODIAQ (50 600; -21,8 %)

ŠKODA KAMIQ (47 200; -36,0 %)

ŠKODA FABIA (45 900; -19,0 ​​%)

ŠKODA KAROQ (43 000; -43,1 %)

ŠKODA SUPERB (33 100; -17,5 %)

ŠKODA ENYAQ (22 200; +52,2 %)

ŠKODA SCALA (21 300; -23,7 %)

ŠKODA KUSHAQ (13 500; –)

ŠKODA RAPID (12 300; -67,5 %)

ŠKODA SLAVIA (10 300; –)

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.