Až do konca druhej svetovej vojny bolo Postupimské námestie jedným z najrušnejších námestí v Európe. Bolo napríklad miestom kde bol inštalovaný jeden z prvých semaforov v Európe! Nečudo, veď Postupimské námestie bolo vo svojej dobe berlínskym centrom kultúrnej, spoločenskej a politickej scény.
Po vojne sa námestie ocitlo medzi rozdelenými zónami a to ho výrazne poznamenalo. Od roku 1961 cez neho postavili neslávny berlínsky múr. Situácia sa zmenila po revolúcii a začiatkom 90-tych rokov Postupimské námestie znova ožilo. Dokonca sa stalo jedným najrušnejších stavenísk modernej Európy. Vyrástli tu centrály svetových značiek, slávne hotely a kultúrne stánky. Pochopiteľne sa nezabudlo na dopravu a námestie preťalo niekoľko liniek metra a železnice. Jednou z pripravovaných je aj stanica metra U3, ktoré je stále ešte len v plánoch a preto sa priestory tejto stanice metra z rozlohou cez 6,5 tisíc metrov štvorcových ponúkajú aj do prenájmu na rôzne akcie. A práve toto miesto si ŠKODA AUTO zvolila na svetovú premiéru novej ŠKODY KODIAQ.
Ono sa to však ľahko povie, no nie je až také ľahké to zorganizovať. Do podzemia je iba jediný prístup po schodisku a tak sa muselo všetko zabezpečiť logisticky. „Jediná cesta dovnútra viedla cez jeden z vchodov do stanice metra, a to po schodoch z námestia," hovorí Peter Kavrentzis, ktorý bol zodpovedný za prepravu vozidiel na svetovú premiéru. „Cez celé schodisko sme museli dať pojazdové lyžiny a potom sme po nich spúšťali autá pomocou navijaka odťahového vozidla."
Spustenie vozidiel do podzemia bolo najťažšou časťou, no ani v podzemných priestoroch to ešte nebolo jednoduché. Autá sa museli pretiahnuť často úzkymi priestormi, aby sa dostali na miesta určeného scenárom. To vyžadovalo absolútnu pozornosť a sústredenie všetkých zúčastnených. Krátka, ale veľkolepá bola jazda štyroch Kodiaqov tunelom, ktorá vlastne prvýkrát odhalila dizajn nového vozidla. „Kvôli dramaturgii celej premiéry a výslednému efektu sa jazdilo v tme za efektného blikania svetiel," pokračuje Kavrentzis.
„Nemecko je jedným z kľúčových trhov pre model Kodiaq a pre automobily značky Škoda všeobecne. Nájsť takúto jedinečnú, prakticky neznámu lokalitu priamo v centre Berlína a zorganizovať tam podujatie pre 350 hostí bola náročná úloha, ale vďaka súhre všetkých členov nášho tímu sa nám ju podarilo rozlúsknuť," dodáva Vítězslav Kodym, vedúci komunikácie ŠKODA AUTO.
Veľkým plusom priestoru pod Postupimským námestím bol niekoľko sto metrov dlhý tunel, pôvodne pripravovaný pre metro. „Umožnil nám predstaviť nový Kodiaq nielen staticky, ale aj krátkou jazdou. Premiéra bola atraktívna tak pre hostí na mieste, ako aj pre divákov priameho internetového prenosu. Veľkým bonusom bola možnosť ukázať šesť vozidiel naraz, takže každý mal počas večera dostatok času na zoznámenie sa s vozidlom, priestor na natáčanie videí i rozhovory s odborníkmi," hovorí Vítězslav Kodym o svetovej premiére nového modelu ŠKODA KODIAQ, ktorý sa konal začiatkom októbra 2023.