Podiel ŠKODY na slovenskom trhu je 25,62%

ŠKODA pokračuje v rastovom kurze: od januára do novembra dodala automobilka svojim zákazníkom 1 148 600 vozidiel a oproti minulému roku si tak polepšila o 5,1 %. V novembri dodala automobilka zákazníkom celosvetovo 110 100 vozidiel, čo v porovnaní s minulým rokom predstavuje pokles o 3,9 % (november 2017: 114 600 vozidiel). Súčasný vývoj dodávky odberateľom je okrem iného ovplyvnený poklesom trhu s osobnými vozidlami v Číne. V novembri si ŠKODA s 8 200 dodanými vozidlami zákazníkom polepšila v Rusku a prekonala tak minuloročný výsledok o 42,9 %. Bestsellerom zostáva ŠKODA OCTAVIA, dopyt po kompaktnom SUV ŠKODA KAROQ ďalej rastie. 

ŠKODA v prvých jedenástich mesiacoch tohto roka pokračuje v rastovom kurze. Automobilka si v období od januára do novembra polepšila v Rusku (+ 30,2 %), Číne (+ 7,7 %), Európe (+4,7 %) a v Indii (+1,8 %). V novembri zvýšila značka svoje dodávky zákazníkom najmä v západnej Európe (43 300 vozidiel; +7,9 %), Rusku (8 200 vozidiel; +42,9 %) a vo východnej Európe bez Ruska (4 400 vozidiel; +15,8 %).

Alain Favey, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť predaja a marketingu, zdôrazňuje: "Za prvých jedenásť mesiacov tohto roka sme naše dodávky zákazníkom v porovnaní s minulým rokom zvýšili o 5,1 %. Ide o potešujúci výkon, predovšetkým s ohľadom na zavedenie nového testovacieho cyklu WLTP a tiež s ohľadom na súčasný pokles automobilového trhu v Číne. S našou produktovou ofenzívou dodávame značke ŠKODA tie správne impulzy a získavame pre ňu nové skupiny zákazníkov. Nový model ŠKODA SCALA predstavuje ďalší krok k tomu, aby sme v dôležitej kompaktnej triede mohli v budúcnosti úspešne pokračovať v našom dynamickom rozvoji."

Zákazníkom v západnej Európe dodala ŠKODA v novembri 43 300 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka zodpovedá nárastu o 7,9 % (november 2017: 40 100 vozidiel). V Nemecku, na najsilnejšom európskom trhu značky, zvýšila ŠKODA svoje dodávky zákazníkom na 17 300 vozidiel (november 2017: 16 100 vozidiel; + 7,1 %). Dvojciferným tempom rástla automobilka vo Francúzsku (2 900 vozidiel; + 27,1 %), vo Veľkej Británii (6 300 vozidiel; + 20,6%), Španielsku (2 200 vozidiel; + 16,9 %), Belgicku (1 700 vozidiel; + 12,0 %) a v Holandsku (2 000 vozidiel; + 11,0 %).

V strednej Európe dodala ŠKODA svojim zákazníkom 18 500 vozidiel, čo predstavuje mierny pokles o 3,0 % (november 2017: 19 100 vozidiel). Na domáci český trh dodala ŠKODA 7 700 vozidiel, o 7,6 % menej ako v rovnakom období minulého roka (november 2017: 8 300 vozidiel). Automobilka si však polepšila v Poľsku (6 700 vozidiel; 4,3 %).

Značke ŠKODA sa na Slovensku v mesiaci november skutočne darilo. Jej trhový podiel za toto obdobie predstavuje 25,62 %. To je v porovnaní s novembrom 2017 o takmer 5 % viac. Rovnako celkové výsledky za január až november sú naozaj vynikajúce. ŠKODA totiž dosiahla trhový podiel za 11 mesiacov roku 2018 až 19,94 % (január až november 2017: 19,72 %). Značka ŠKODA tak aj naďalej potvrdzuje svoje suverénne prvenstvo na slovenskom trhu a to aj napriek náročnému obdobiu, ktoré zapríčinil prebiehajúcim prechod všetkých modelových radov na nový testovací cyklus WLTP. Potvrdzujú to aj údaje o najpredávanejších modeloch na Slovensku, keď na prvých troch miestach dominujú práve jej modely: 1. FABIA (5 221 ks), 2. OCTAVIA (4 742 ks), 3. RAPID (3 659 ks). Značka ŠKODA doručila slovenským zákazníkom od januára až do novembra tohto roku až 18 368 vozidiel.

Výrazne zvýšila automobilka svoje dodávky zákazníkom vo východnej Európe bez Ruska: 4 400 dodaných vozidiel predstavuje nárast o 15,8 % oproti rovnakému mesiacu minulého roka (november 2017: 3 800 vozidiel). Silný rast zaznamenala ŠKODA tiež v Srbsku (800 predaných vozidiel, + 47,3 %) a v Pobaltí (700 vozov; + 24,0 %). 

V Rusku rástla ŠKODA v novembri oproti rovnakému mesiacu minulého roka dvojciferným tempom. Dodávky ruským zákazníkom boli v počte 8 200 vozidiel, čo predstavuje nárast o 42,9 % (november 2017: 5 700 vozidiel).

V Číne, na svojom celosvetovo najväčšom trhu, dodala ŠKODA v novembri svojim zákazníkom 28 000 vozidiel, to je v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka pokles o 24,3 % (november 2017: 37 000 vozidiel). Súčasné dodávky čínskym zákazníkom tak odrážajú aktuálny vývoj klesajúceho čínskeho trhu s osobnými autami. Od januára do novembra dodala ŠKODA čínskym zákazníkom celkom 304 300 vozidiel a prekonala tak minuloročnú úroveň o 7,7 % (január až november 2017: 282 600 vozidiel).

V Indii dodala ŠKODA v novembri zákazníkom 1 400 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje pokles o 4,1% (november 2017: 1 400 vozidiel). 


Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.