Odkedy sa česká značka ŠKODA v roku 1991 stala súčasťou koncernu Volkswagen, tak trvalo iba šesť rokov než začala dodávať motory aj pre ostatné značky koncernu. Schopnosť vlastného vývoja moderných, výkonných a hospodárnych agregátov, ako aj ich precízna výroba vo veľkých sériách, získali automobilke Škoda vysoké globálne renomé, ktoré bolo v roku 2012 umocnené zahájením výroby motorov radu EA 211 vtedy novým typom 1.0 MPI.
Automobilka následne prevzala zodpovednosť za kompletný vývoj agregátov MPI pre celý koncern a v roku 2014 otvorila úplne nové motorové centrum, ktoré okrem iného disponuje aj špičkovou skúšobňou s možnosťou testovať motory s výkonom až do 400 kW. Skutočne významným ocenením práce v Mladej Boleslavi bolo rozhodnutie postupne prevziať zodpovednosť za vývoj celého radu motorov EA 211 v rámci koncernu Volkswagen. Škoda tak vyvíja spaľovacie motory pre 50 modelových radov siedmich koncernových značiek. V súčasnosti sú to motory 1,0 MPI, 1,6 MPI, 1,0 TSI, 1,4 TSI (PHEV) a 1,5 TSI.
Toto všetko je len nadviazaním na tradíciu, ktorá začala pred 125 rokmi, keď spoločnosť Laurin & Klement rozšírila v roku 1895 sortiment bicyklov značky Slavia o pomocný benzínový motor. Onedlho, v roku 1899, prišiel prvý motocykel Slavia typu A, ktorý bol vybavený jednovalcovým motorom vlastnej konštrukcie s výkonom 1,25 k. Práve tento moment stál na počiatku 125-ročnej tradície výroby motorov v Mladej Boleslavi. V roku 1904 vznikol potom prvý radový štvorvalec na svete v motocykli L&K typu CCCC a v roku 1905 bol spaľovací motor v podobe štvortaktného kvapalinou chladeného litrového dvojvalca v tvare V prvýkrát použitý aj v prvom automobile L&K Voiturette A.
Bol to rok 1907, kedy následne spoločnosť Laurin & Klement predstavila model FF, prvý radový osemvalec svojho druhu v strednej Európe a v roku 1910 bol vyrobený aj letecký motor L&K typu EL. Od roku 1929, už pod značkou Škoda, bola v Mladej Boleslavi zahájená veľkosériová pásová výroba. Agregátne portfólio v tom čase zahŕňalo nielen spoľahlivé litrové štvorvalce, ale aj radové šesť- a osemvalce a vznetové motory. Významným momentom pre vývoj a výrobu motorov v Mladej Boleslavi bolo aplikovanie metódy tlakového liatia hliníka pri výrobe blokov motorov vozidiel Škoda 1000MB v roku 1964. Tento pôvodný český patent bol vo svojej dobe veľmi inovatívny. Metóda tlakového liatia hliníka sa používa aj pri najmodernejších motoroch radu EA 211.
„Tradícia vývoja a výroby motorov v spoločnosti Škoda Auto sa začala pred 125 rokmi a svedčí o tom aj dosiahnutá méta 15 miliónov motorov, ktoré boli doposiaľ vyrobené v Mladej Boleslavi. Tento úspech oslavujeme výrobou päťmiliónteho motora radu EA211, ktorý sa používa v rôznych vozidlách koncernu Volkswagen v Európe i na dynamickom indickom trhu. Za tento míľnik, ktorý zdôrazňuje odbornosť značky Škoda v oblasti vývoja a výroby motorov, som veľmi vďačný celému nášmu tímu,“ vraví člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť výroby a logistiky, Andreas Dick.