Krátko pred Vianocami 1895 založili mechanik Václav Laurin s kníhkupcom Václavom Klementom v Mladej Boleslavi dielňu na výrobu bicyklov „Slavia“. Úspech ich moderne riešených a kvalitných výrobkov umožnil prechod na efektívnejšiu továrenskú výrobu, ktorá zrýchlila rozširovanie sortimentu. Václav Klement sa na jeseň roku 1898 rozhodol pre expanziu do práve sa rodiaceho motocyklového segmentu. Majiteľom bicyklov L&K tak ponúkla značka už na jar 1899 pomocný benzínový motorček, ale bolo zrejmé, že budúcnosť patrí plnohodnotným motocyklom – a na ich vývoji firma Laurin & Klement usilovne pracovala.
Intuitívny technik Václav Laurin pre svoj motocykel zavrhol vtedy prevládajúcu koncepciu s umiestnením benzínového motora priamo nad poháňaným predným kolesom, pretože nespĺňala jeho nároky na ovládateľnosť a spoľahlivosť. Vyššie spomínané nedostatky riešil uložením motora uprostred rámu, bližšie k stredu motocykla. Okrem zlepšenia rozloženia váhy chránila rúrková konštrukcia rámu benzínový jednovalec, palivovú nádrž s odparovacím karburátorom aj zapaľovanie pred mechanickým poškodením. Toto riešenie sa neskôr stalo svetovým štandardom. Laurin ďalej nahradil predtým používanú platinovú trubičku rozpálenú externým plameňom elektromagnetickým zapaľovaním vlastnej konštrukcie.
V sobotu 18. novembra 1899 boli na cyklistickej dráhe v Prahe-Bubnoch oficiálne predstavené prvé dva jednovalcové motocykle L&K Slavia: typ A s objemom 184 cm 3 a výkonom 1,25 k (0,9 kW) za cenu 460 zlatých aj silnejší typ B s parametrami 240 cm 3 a 1,75 k (1,3 kW) za 500 zlatých. Zadné koleso poháňal kožený remeň, rýchlosť bola 30 km/h, resp. 40 km/h. Novinka zaznamenala veľký úspech aj na zahraničných trhoch, vrátane Veľkej Británie a Nemecka. Motocykle si získali také renomé, že sa od roku 1904 jednovalce aj dvojvalce Slavia licenčne vyrábali v Drážďanoch pod označením „Germania“. Značka L&K v tom istom roku predstavila typ CCCC, jeden z prvých štvorvalcových motocyklov na svete. Pôsobivá séria úspechov v jednej stope vyvrcholila víťazstvom na neoficiálnych majstrovstvách sveta motocyklov v parížskom Dourdane (1905).
Na vrchole motocyklovej éry následne zakladatelia firmy Laurin & Klement stavili na rozvoj automobilov. V apríli 1905 bol v Prahe predstavený nový litrový dvojvalec, ktorý sa na jeseň objavil pod prednou kapotou prvého automobilu L&K Voiturette A. Výroba motocyklov bola v Mladej Boleslavi ukončená roku 1910, odhady sa pohybujú medzi 3500 a 4500 vyrobenými kusmi. Návštevníci Škoda Múzea v Mladej Boleslavi môžu aktuálne v expozícii obdivovať typ B z roku 1902, typ L z roku 1904 alebo dvojvalcový motocykel CCD z roku 1906. V roku 1907 značka predstavila luxusné otvorené vozidlo L&K FF (1907) – prvý radový osemvalec v strednej Európe. V rovnakom čase vznikol v spolupráci s elektrotechnickým priekopníkom Františkom Křižíkom hybridný automobil na báze štvorvalca Laurin & Klement E s dvoma jednosmernými elektromotormi. Impozantná 125-ročná tradícia vývoja a výroby motorov v Mladej Boleslavi, započatá motocyklami L&K typov A a B, úspešne pokračuje dodnes.