Už čoskoro uvedie ŠKODA AUTO na trh štvrtú generáciu modelu ŠKODA SUPERB. Tradičná vlajková loď českej automobilky teraz oproti svojmu predchodcovi narástla vo verzii liftback do dĺžky o 43 mm na 4912 mm a do výšky o dvanásť milimetrov na 1481 mm. Vďaka tomu je o jedenásť milimetrov viac miesta pre hlavu vpredu a o šesť milimetrov viac pre cestujúcich vzadu. Zvýšil sa aj objem batožinového priestoru o celých 20 litrov, na 645 litrov! Šírka 1834 mm a rázvor 2841 mm pritom zostali nezmenené.
Na prvý pohľad strmšie čelné sklo, optimalizované prívody vzduchu i aerodynamickejšie vonkajšie spätné zrkadlá znamenajú teraz súčiniteľ odporu vzduchu cx iba 0,24. Pritom nová ŠKODA SUPERB štvrtej generácie len podčiarkuje charakteristický dizajnový jazyk značky ŠKODA. Posádku poteší aj detailne prepracovaná kabína, ktorá má teraz voľne stojaci centrálny displej s uhlopriečkou až 13 palcov. Ten dopĺňa head-up displej, ktorý sa v interiéri tejto vlajkovej lode portfólia spaľovacích motorov objavuje prvýkrát a tiež nové multifunkčné ovládače (Smart Dials). Ide o tri otočné a stlačiteľné tlačidlá pod displejom infotainmentu. Každé s digitálnym displejom s priemerom 32 milimetrov. Multifunkčný panel s otočnými ovládačmi (Smart Dials) poskytuje rýchly a jednoduchý prístup k mnohým funkciám vozidla.
Novo prepracovaná stredová konzola má čistý, priestrannejší a usporiadaný vzhľad, volič prevodovky je teraz umiestnený priamo na stĺpiku riadenia. Tradičné stupne výbavy Ambition a Style nahrádza najnovšie stupeň výbavy Selection, ktorý je ďalej doplnený o výbavové stupne Sportline a Laurin&Klement. Každý z týchto stupňov výbavy sa vyznačuje špecifickým dizajnom interiéru v modernom poňatí s dôrazom na udržateľnosť materiálov. Textílie sú vyrobené zo 100% recyklovaného polyesteru.
Štvrtá generácia modelu ŠKODA SUPERB portfólio vozidiel so spaľovacími motormi prvýkrát rozširuje aj o mild-hybridnú technológiu. V základnom prevedení s motorizáciou 1,5 TSI / 110 kW (150 k) je štvorvalcový benzínový motor doplnený 48-voltovým štartér-generátorom poháňaným remeňom a 48-voltovou Li-Ion batériou. Toto umožňuje rekuperáciu elektrickej energie počas brzdenia. Takto získaná energia sa ukladá do batérie a je možné ju využiť na výkonové posilnenie spaľovacieho motora alebo na plachtenie vozidla s úplne vypnutým motorom.
Okrem motorizácie 1,5 TSI ponúka ŠKODA SUPERB dva agregáty 2,0 TSI s výkonmi 150 kW (204 k) a 195 kW (265 k). Rovnako ako najsilnejší diesel, 2,0 TDI s výkonom 142 kW (193 k), je aj vrcholný benzínový agregát štandardne dodávaný s pohonom všetkých kolies. Veľkorysú ponuku motorov uzatvára 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k). Prvýkrát u značky Škoda sú všetky motory modelu SUPERB štandardne spojené so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Všetky motorizácie spĺňajú emisnú normu Euro 6d.