Štvrtá generácia ŠKODY FABIE bude naozaj nová úplne od základu. Z koncernovej štvorice Volkswagen Polo, Seat Ibiza a Audi A1 bude posledná, ktorá v tejto triede prejde na podvozkovú platformu MQB A0. Mimochodom, tú už v súčasnosti používajú ŠKODA SCALA aj ŠKODA KAMIQ. My sme si už ukázali prvé maskované fotografie nového vozidla. Teraz česká automobilka prezradila niečo viac o testoch novej FABIE štvrtej generácie.
Predtým, že sa auto predstaví verejnosti, musí prejsť celou sériou náročných testov, ktoré preveria jeho schopnosti a zadefinujú detaily parametrov. Výrobca si musí byť istý, že vozidlo spĺňa všetky požiadavky a nároky, ktoré sa od neho očakávajú. Celý dlhý rad skúšok prebieha nielen fyzicky, ale aj virtuálne. Jazdí sa s maximálnym zaťažením v rôznych extrémnych podmienkach. Od hlbokej teploty pod bodom mrazu až do horúčav blížiacich sa k päťdesiatim stupňom Celzia. Prach, sneh, ľad, či monzúnový dážď. Testy sú nekompromisné! Súbežne sa testujú asistenčné systémy, elektronická výbava i systémy bezpečnosti. Na všetko toto sa neustále kladú vyššie nároky a testy musia dokázať, že nové auto tieto nároky dokáže naplniť.
V pestrom spektre testov je azda čerešničkou na torte záťažový test. Predstavte si za vozidlom prívesný vozík, ktorý dokáže simulovať stúpanie vozidla do horských kopcov, či preťažený príves. To všetko dokáže dynamometer schovaný v prívesnom vozíku! Hlavnou úlohou však zostáva preveriť, aby vozidlo spĺňalo najprísnejšie bezpečnostné parametre ochrany účastníkov cestnej premávky. Na základe takýchto testov sa stanovuje základná bezpečnosť štruktúry vozidla a jeho karosérie. Nosná časť auta musí byť čo najpevnejšia a najtuhšia, aby dokázala ochrániť posádku a bola čo najšetrnejšia k prípadnému stretu s chodcom. Konštruktéri tak musia často splniť aj protichodné požiadavky.
ŠKODA FABIA patrí k najbezpečnejším vozidlám vo svojom segmente aj zásluhou nespočetného množstva testov, aby splnila najprísnejšie kritériá spotrebiteľskej organizácie EuroNCAP. Aby sa dosiahol cieľ čo najšetrnejšieho kontaktu s chodcom, tak sa mnohokrát simuluje stret najprv virtuálne ešte predtým, že prídu na rad crashtesty. ŠKODA AUTO používa moderné crashtestové laboratórium v Úhelnici. Počas tejto fázy vývoja sa náročným testom podrobia desiatky vozidiel, kým sa optimálne nastavia všetky bezpečnostné prvky, aby vozidlá mladoboleslavskej značky nesklamali svojich zákazníkov.