Nová SCALA pohľadom dizajnéra

Úlohou faceliftu je dať vozidlu nový charakter. V prípade novej ŠKODY SCALA to dizajnéri ŠKODA DESIGN dosiahli modernizáciou exteriéru a celým radom prepracovaných detailov. 

 

Pri facelifte vlastne zostávajú celkové tvary auta zachované. ŠKODA SCALA však dostala prepracovanú čelnú masku, svetlomety vpredu aj vzadu spolu s nárazníkmi. Ich rozsah skutočne prináša dojem úplne nového auta. Vďaka týmto zmenám má totiž Scala úplne novú signatúru denného svietenia a grafiku zadných svetiel, vďaka ktorej je vozidlo ľahko rozpoznateľné už z diaľky.

 

Dalibor Pantůček, ktorý viedol tím dizajnu exteriéru novej ŠKODY SCALA nám prezrádza, že sa výrazne inšpirovali konceptom VISION RS, ktorý bol predstavený v Paríži na autosalóne 2018. „Snažili sme sa facelift konceptu Vision RS čo najviac priblížiť.“ Scala teraz pôsobí športovejším a dynamickejším dojmom.

 

Nová maska chladiča má teraz novú osemuholníkovú kontúru a je vertikálnejšia, čo podčiarkuje agilitu modelu. Maska tiež dostala úplne nové vertikálne lamely, ktoré majú bohato tvarované rebrá, pri ktorých hlavnú lamelu v spodnej časti podopierajú dva menšie elementy. Dizajnéri tu kládli dôraz na hru svetla a tieňa, čelné prvky rebier sú také lesklé, ostatné plochy sú v matnom prevedení. Model Monte Carlo má štandardne rám masky v čiernom prevedení, ostatné verzie dostávajú masku chrómovanú. „Maska si berie inšpiráciu už pri historických vozidlách Škoda. Príkladom je model Popular Monte Carlo, čo jasne ukazuje identitu a dlhú históriu našej značky,“ hovorí Dalibor Pantůček. Dynamický charakter potom podčiarkujú úplne nové čelné svetlomety vozidla. Tie majú nižšie proporcie, a práve preto pôsobia dravšie a modernejšie ako pri predchádzajúcom prevedení. „Prvýkrát v tomto segmente využívame LED Matrix technológiu,“ zdôrazňuje dizajnér Pantůček. Tu treba dopovedať, že ide o o voliteľnú variantu, pretože štandardom sú Full LED svetlomety.

 

Z LED prvkov sú aj hmlové svietidlá. Ale vráťme sa ešte naspäť k hlavnému svetlometu. „Pre dosiahnutie čo najmenšej výšky sme zmenili vnútorné usporiadanie prvkov na minimum, a tým nám vznikla unikátna rozdelená signatúra denného svietenia, ktorá zároveň zastáva funkciu blinkrov,“ popisuje dôležitý detail Dalibor Pantůček. Nová ŠKODA SCALA bude preto ľahko rozpoznateľná od ktoréhokoľvek iného modelu. „Nárazník vyniká precíznosťou, ostrými hranami a má výrazné tvarovanie oblasti nasávača,“ ukazuje Dalibor Pantůček. Elementy štruktúry v mriežke chladiča dostali výraznejšie tvarovanie v podobe diamantov, ktoré zachytávajú a odrážajú svetlo. „Vyzerá to, ako by vozidlo dýchalo.“

 

„Design kolies sme prevzali z konceptu Vision RS, a v prevedení Monte Carlo môžu byť 18-palcové kolesá v tomto dizajne, avšak bez aerodynamických krytov. Ostatné prevedenia môžu mať kolesá práve s týmito krytmi, ktoré opäť zlepšujú aerodynamiku a znižujú spotrebu paliva. Týmto poukazujeme na to, že aj funkčný dizajn môže byť atraktívny,“ vysvetľuje aerodynamiku kolies Dalibor Pantůček.

 

Nový nápis ŠKODA dominuje zadnej časti vozidla. Zmenami však prešli aj svetlomety a nárazník. Téma je tu rovnaká ako vpredu. Svetlomety sú užšie a dynamickejšie, nárazník ostrejšie rezaný a má novo prepracovanejší difúzor. Nová konštrukcia nárazníka znamená, že autá s ťažným zariadením, ale aj bez neho, vyzerajú úplne rovnako. Nárazník sa nijak nelíši. „Je to taká dizajnová Simply Clever funkcia,“ usmieva sa Dalibor Pantůček.

 

Nová ŠKODA SCALA bude mať interiér v troch úrovniach výbavy v celkovo šiestich voliteľných prevedeniach interiéru. Štandardom je tu digitálny prístrojový panel (8 alebo 10,25 palca), infotainment auta môže mať displej s uhlopriečkou 8,25 alebo 9,2 palca. Zjednodušilo sa ovládanie klimatizácie pomocou tlačidiel a otočných ovládačov. Oproti pôvodnému prevedeniu využíva Škoda v interiéri nového modelu Scala väčší podiel recyklovaných a ľahko recyklovateľných materiálov. Zákazníci sa môžu tešiť aj na bohatú výbavu, vrátane množstva asistenčných systémov a radu voliteľných prvkov, ktoré v tejto triede nie sú obvyklé. Nová ŠKODA SCALA tak môže mať napríklad Adaptívny Lane Assist, adaptívny tempomat alebo elektricky otvárané veko batožinového priestoru s funkciou virtuálneho pedála pre jeho otvorenie.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.