Je jedným z hlavných míľnikov značky ŠKODA v 120-ročnej histórii v motoristickom športe. Má ľahkú konštrukciu, nádherné dynamické tvary a výkonný motor, čo len dokladuje schopnosti mladoboleslavskej automobilky.
Miroslav Fousek bol ten chlapík, ktorý ako prvý verejnosti predstavil perspektívne auto českej automobilky. Člen továrenského pretekárskeho tímu s týmto krásavcom víťazne debutoval na mestskom okruhu v Mladej Boleslavi už v júni 1958. Vozidlo na prelome 50-tych a 60-tych rokov následne pilotovala celá plejáda našich automobilových pretekárov, no na štart 24-hodinovky sa po uzatvorení železnej opony už nedostalo. Škoda! ŠKODA 1100 OHC sa tak stala na krátku dobu hviezdou socialistických tratí. Dnes existujú iba dve vozidlá, pričom jedno je v mladomoleslavskom Škoda Muzeu a druhé reprezentuje značku v oficiálnom zastúpení ŠKODA UK na britských ostrovoch.
Prestížny dvojmiestny športový automobil sa do vývoja dostal v roku 1956 a mal nadviazať na doteraz jediný štart značky ŠKODA v 24h Le Mans v roku 1950. Základ špeciálu tvoril priestorový rám z tenkostenných rúrok, ktorý pomohol ideálnemu rozloženiu hmotnosti. ŠKODU 1100 OHC poháňal vpredu uložený radový štvorvalec s dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave valca. Objem 1089 cm3 dával slušný výkon 92 koní. Spojka, päťstupňová prevodovka i rozvodovka boli sústredené vzadu, aby tvorili celok.
Auto malo rázvor 2200 mm a rozmery laminátovej karosérie boli 3880 x 1430 x 964 mm. Vďaka váhe iba 583 kilogramov neprekvapovalo vynikajúce zrýchlenie a maximálna rýchlosť až dvesto kilometrov za hodinu! Pomáhal k tomu aj nízky aerodynamický odpor elegantnej karosérie, ktorú stvoril konštruktér Jaroslav Kindel.
Po dvojici otvorených vozidiel s laminátovou karosériou (vyrobených v roku 1957-8) vznikli ešte v roku 1959 dve vozidlá s uzatvorenou karosériou, ktorá však už bola vyrobená z hliníkových plechov. Obidva tieto automobily boli neskôr zničený pri dopravných nehodách. Odborníci z reštaurátorských dielní v Mladej Boleslavi však teraz pracujú na znovuzrodení jedného z nich, vychádzajúc pritom z dochovaných prvkov rámu, podvozku aj motora. Ak sa to podarí, tak bude jediný svojho druhu na celom svete.