Na toto treba odvahu!

Predstavujeme vám poriadne pikantný koncept elektrickej ŠKODY ENYAQ RS Race.

 

To, že sa aj v motoristickom športe dejú veci, ktoré smerujú k čistej energii a niektoré série sa už dokonca začali elektrifikovať, nenechalo bokom stáť ani českú automobilku. To, čo stáleo za vznikom tohto neskutočne vzrušujúceho a inšpiratívneho konceptu športového elektrického vozidla najlepšie vypovedá Johannes Neft, ktorý je členom predstavenstva Škoda Auto pre oblasť technického vývoja, zmeny a prínos konceptu. „Auto Škoda Enyaq RS Race bolo vyvinuté úplne vo vlastnej réžii Škoda Motorsport. Vychádza zo sériového modelu Enyaq Coupé RS a vyznačuje sa sebavedomým dizajnom s výraznou závodnou DNA, vylepšenou aerodynamikou a vynikajúcou akceleráciou. Z hľadiska udržateľných riešení slúži nové koncepčné vozidlo tiež ako pilotný projekt pre budúce inovácie v sériovej výrobe. Biokompozitné diely viedli k výraznému zníženiu hmotnosti a s ohľadom na budúcu implementáciu ich teraz testujeme v motoršporte, vrátane aktuálneho závodného špeciálu Škoda Fabia RS Rally2.“  

 

Ešte skôr, než sa do neho zahľadíte a zamilujete si ho, povedzme si niečo o ňom. Tento divoký špeciál vychádza zo sériového elektromobilu Škoda Enyaq Coupé RS, no prešiel množstvom úprav smerujúcich k športovým jazdným vlastnostiam i k celkovej udržateľnosti. Hneď niekoľko jeho častí je vyrobených z biokompozitných materiálov, čo znížilo hmotnosť oproti sériovému vozidlu až o 316 kilogramov! ŠKODA ENYAQ RS Race má tiež v porovnaní so sériovým prevedením znížený podvozok o 70 mm, dramaticky rozšírené blatníky (zadné dokonca o 116 mm) a množstvo aerodynamických úprav karosérie. Vnútri samozrejme nájdeme bezpečnostný rám, závodné sedadlá so šesťbodovými bezpečnostnými pásmi aj ďalšie závodné prvky bežné v súťažných špeciáloch. Pri návrhu všetkých týchto prvkov bol kladený dôraz predovšetkým na funkčnú stránku.

 

Pohon však zostal v sériovej podobe. Má teda dva elektromotory s celkovým výkonom 250 kW a batéria s kapacitou 82 kWh. Maximálna rýchlosť zostáva na 180 km/h, avšak vzhľadom na výrazne nižšiu hmotnosť je zrýchlenie z 0 na 100 km/h otázkou menej ako piatich sekúnd! ŠKODA ENYAQ RS Race tiež dostal úplne nový zvukový prejav, ktorý navyše pokračuje aj nad hranicou 30 km/h, čím podporuje súťažnú povahu vozidla.

 

Spomenúť však môžeme ešte množstvo ďalších závodných prvkov. Sú tu napríklad karbón-keramické kotúčové brzdy s desaťpiestkovými strmeňmi. Technickou novinkou je hydraulická ručná brzda, ktorá je spolu s pedálovou skupinou prevzatá zo súťažnej Škody Fabie RS Rally2. Úplne nový je celý systém chladenia bŕzd. Upravené je aj chladenie auta ako takého, sanie vzduchu k chladiču je prevedené zospodu vozidla, cez masku do vozidla vzduch neprúdi. Z toho dôvodu bolo potrebné upraviť aj pozíciu chladiča. Kolesá sú  dvadsaťpalcové. Nové je aj riadenie - lineárne s rýchlym prevodom, namiesto progresívneho u sériového vozidla. Auto sa ovláda pomocou závodného volantu. Vnútri okrem už spomínaných prvkov nechýba ani automatický hasiaci systém.

 

Mimochodom, možno si spomeniete na rok 2021, kedy sme písali o spolupráci s Kreisel Electric a tímom Baumschlager Rallye & Racing. To bol prakticky prvý elektrický špeciál, ktorý niesol označenie Škoda RE-X1. Teraz teda ŠKODA MOTORSPORT predstavila svoj druhý elektrický súťažný špeciál, ktorá je vskutku nádherný. Nuž uvidíme, aká budúcnosť bude čakať ŠKODU ENYAQ RS Race.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.