Maskovaný Superb sa ukázal v Paríži

V nedeľu sa v Paríži skončili najslávnejšie cyklistické preteky sveta – Tour de France a príležitosť využila aj nová ŠKODA SUPERB, ktorá sa pripravuje na jesennú svetovú premiéru.

 

Dlho očakávaná finálová 21. etapa 110. ročníka Tour de France nás síce nepotešila prekvapivým útokom Petra Sagana na víťazstvo, no potešila aspoň oko fanúšikov mladoboleslavskej značky ŠKODA AUTO, keď sa pri dojazde pelotónu na Elyzejských poliach objavil aj nový model ŠKODY SUPERB, ktorý bude maž svetovú premiéru už na jeseň.

 

Samozrejme, že v záujme toho, aby sa nová ŠKODA SUPERB (vo verzii Combi) neodhalil predčasne pred svojou premiérou, mala tak na sebe špeciálne maskovanie. „Naším cieľom bolo vytvoriť vzor, ktorý by bol nielen funkčný ako kamufláž, ale ktorý by mal okrem toho význam tak pre značku Škoda, ako aj pre samotné preteky Tour de France. Myslím si, že použitím mapy ako základu nášho maskovania, sa nám tieto prvky podarilo spojiť,“ povedal Michael Lansdorf z marketingového tímu ŠKODA AUTO.

 

Aj keď sa nápad s mapou a jej prepojením s cyklistickými pretekmi, hodnotami automobilky i vlastnosťami samotného vozidla zdá byť geniálne jednoduchý, príprava maskovania rozhodne jednoduchá nebola. Potvrdzuje to Petr Petzet, projektový manažér a grafický dizajnér, ktorý pracoval na realizácii maskovania: „Účelom maskovania bolo podporiť nášho dobrodružného ducha. Kamufláž však zároveň musí odvádzať svoju prácu. Pomocou vzorov, nepravidelných tvarov a kontrastných farieb musí rozbiť povrchy a ľudskému oku sťažiť vnímanie tvarov vozidla pod nimi,“ vysvetľuje účel maskovania.

 

„Kamufláž je vlastne pravý opak toho, čo je úlohou práce dizajnéra. Zvyčajne hľadáme harmóniu, ale tu sme sa snažili prísť na to, ako harmóniu povrchov a línií narušiť,“ usmieva sa Petr Petzet. Pri návrhu kamufláže musel jeho tím brať do úvahy okrem iného aj to, že automobil pôjde na čele pelotónu, kde sa zvyčajne vyskytujú autá v červenej farbe. Túto tradíciu teda kamufláž zachovala a pokračuje tak v ceste, ktorú ŠKODA AUTO, ako partner Tour de France, otvorila už pred mnohými rokmi.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.