Logo CAMEA CAR na slávnom Ecce Homo

Prešovčan Igor Drotár sa svojim výkonom postaral o to, že naše logo CAMEA CAR žiarilo na víťaznom vozidle ŠKODA FABIA WRC počas pretekov na najstarších pretekoch automobilov do vrchu na území bývalého Československa.

 

V Šternberku sú na svoje preteky mimoriadne hrdí. A majú byť prečo. Prvýkrát sa tu neoficiálne súťažilo už v roku 1905 a prvé oficiálne preteky štartovali na kopci „Ecce Homo“ presne pred sto rokmi! Šternberk patrí aj v rámci Európy (spolu s Dobšinským kopcom) medzi prestížne podujatia a v závere mája sa tu bude znova konať ďalšie kolo pretekov Majstrovstiev Európy. Ešte predtým sa však uplynulý víkend jazdilo „malé Ecce Homo“ na skrátenej trati, ktoré bolo aj súčasťou slovenského šampionátu pretekov automobilov do vrchu – MMSR PAV 2021.

 

Na štarte nemohol chýbať ani legendárny Prešovčan, ktorý už roky spolupracuje aj s našou spoločnosťou CAMEA CAR. Nechajme ho teda rozprávať, ako sa mu v pretekoch na Morave darilo. „Ecce Homo sú absolútne výnimočné preteky, ktoré patria medzi najstaršie na svete. Veď sa tu  jazdí už neuveriteľných 116 rokov!,“ pripomína Igor Drotár. „Len si predstavte koľko výkonov, emócií i krvi tu za tie roky pretieklo, a nezastavili ich ani vojny. Minulý ročník síce prerušila pandémia, no tento rok sa tu už opäť zišlo množstvo výnimočných talentov na skvelých autách. Jednoducho absolútna špička! Jazdecky bolo dobre zastúpené aj Slovensko, a dovolím si tvrdiť, že sme našu krajinu reprezentovali slušne.“

 

Preteky boli druhým podnikom Medzinárodných majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu v sezóne 2021. Jazdilo sa na dva samostatne bodované súťažné dni. O víťazovi rozhodoval najlepší čas dosiahnutý z dvoch ostrých jázd. Igor Drotár štartoval v Kategórii 1, Skupine 3. „V sobotu som vyhral „kapotované autá“ a patril som aj k tým najlepším v celkovom hodnotení, vrátane formúl,“ pokračuje prešovský pretekár. „A to napriek hmotnostnému a aerodynamickému hendikepu nášho auta v Skupine 3. V nedeľu sa to v podstate opakovalo, no v poslednej jazde sa nám stala malá porucha, keď praskla hadica na hydraulike. Došiel som do cieľa bez aktívnych diferenciálov, aj bez radenia a cestou som zaolejoval trať. Organizátori sa následne, pre väčšie oneskorenie reštartu, rozhodli preteky predčasne ukončiť. Nedeľňajších víťazov tak určili výsledky z prvej meranej jazdy. Pre mňa to znamenalo, že som znovu vyhral svoju skupinu aj „kapotované autá“. Toto víťazstvo venujem svojim partnerom, ktorí ma podporujú, lebo bez nich by pretekanie v dnešnej ťažkej situácii bolo asi nemožné. Ja sa budem naďalej snažiť o čo najlepšie umiestnenia v celkovom hodnotení.“

 

Dodajme, že Majstrovstvá Slovenska pretekov automobilov do vrchu pokračujú tretím podnikom sezóny na Ostrej Lúke, neďaleko Zvolena, už počas druhého májového týždňa.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.