Len tí najlepší skončia v múzeu

Škoda Auto slávnostne odovzdala do zbierok Národného technického múzea v Prahe jeden z dvoch prototypov nového súťažného vozidla Škoda Fabia RS Rally2.

Škoda Fabia Rally2 ide v stopách jedného z najúspešnejších vozidiel kategórie Rally2 posledných rokov. Škoda Motorsport vyvinula pre tento automobil nový motor, vylepšila ovládateľnosť, pohonné ústrojenstvo a elektroniku. V neposlednom rade znovu zvýšila bezpečnosť posádky. Absolvovala rozsiahle testovania na asfalte, šotoline a ľade, za rozmanitých poveternostných podmienok. To prinieslo optimálne vyladenie, ktoré sa bude usilovať o víťazstvá a tituly v rukách zákazníckych tímov.

 

„Pretekárske verzie vozidla Škoda Fabia sa na medzinárodných rely tratiach úspešne presadzujú už desiatky rokov,“ konštatuje  Michael Oeljeklaus, člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť Výroby a logistiky. „Naša spoločnosť a Česká republika sú v automobilovom priemysle po celom svete známe veľkou technickou kompetenciou, mimoriadnou precíznosťou výroby a maximálnou spoľahlivosťou. Súčasný automobil Fabia RS Rally2 má všetky predpoklady na to, aby nadviazal na úspechy svojho predchodcu a v nasledujúcich rokoch utváral dlhoročnú tradíciu našej značky v motoristickom športe. Teší ma, že dnes odovzdávame jeden z dvoch prototypov do zbierky vozidiel Národného technického múzea, a tak zároveň udržujeme naše dlhoročné partnerstvo s touto výnimočnou kultúrnou inštitúciou.“

 

ŠKODU FABIA RS Rally2 poháňa preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra. Vychádza z motora 2,0 TSI z rodiny benzínových TSI jednotiek EA888, uplatňujúcich sa okrem iného aj pod kapotou modelov RS. Aktuálna verzia motora má výkon približne 214 kW (289 k). Maximálny krútiaci moment 430 Nm je prenášaný na všetky štyri kolesá prostredníctvom optimalizovanej sekvenčnej päťstupňovej prevodovky a diferenciálov. Širšia karoséria a dlhší rázvor napomáhajú k lepšiemu rozloženiu hmotnosti.

 

„Predanie vozidla Škoda Fabia RS Rally2 je ďalším míľnikom dlhodobej úspešnej spolupráce medzi NTM a firmou Škoda Auto,“ dodáva generálny riaditeľ Národného technického múzea v Prahe, Karel Ksandr. „Už Václav Klement, spoluzakladateľ a vizionár mladoboleslavskej spoločnosti, položil v roku 1935 základy našej zbierky darovaním prvých troch motocyklov. Nechýbal medzi nimi športový dvojvalec Laurin & Klement (Slavia) CCR, z ktorého bol odvodený závodný špeciál pre Václava Vondřicha, víťaza neoficiálnych majstrovstiev sveta vo francúzskom Dourdane v roku 1905. Magnetom našej stálej expozície je tiež veľké otvorené vozidlo L&K R/K pred 110 rokmi dosiahol rad úspechov Saša Kolowrat, alebo závodná Škoda 130 RS, najúspešnejšie povojnové československé športové vozidlo. Veľmi zaujímavá je aj formula Škoda F3 z roku 1966, ktorá prekonávala rýchlosť 200 km/h. Tento úspešný závodný automobil vychádzajúci z komponentov sériovej Škody 1000MB patril k našim najúspešnejším závodným automobilom. Vozidlo bolo do NTM darované automobilkou už na začiatku 70. rokov. Formula Škoda F3 je momentálne uložená v depozitári, ale novo získané vozidlo Škoda Fabia RS Rally2 môžu návštevníci vidieť vystavený v expozícii.“

 

Slová generálneho riaditeľa NTM v Prahe sú viac, ako lákavou ponukou. Určite každý nadšený fanúšik mladoboleslavskej značky ŠKODA AUTO si isto nenechá utiecť možnosť vidieť zmienené, ale aj mnohé ďalšie historicky vzácne exponáty, ak bude mať cestu do Prahy, či Mladej Boleslavi.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.