Je tu nová ŠKODA KODIAQ RS

V porovnaní s prvou generáciou je nová ŠKODA KODIAQ RS, vďaka dizajnu aj technickým vylepšeniam, ešte športovejšia.

 

Čerstvo predstavená druhá generácia športového vrcholového modelu ŠKODA KODIAQ RS výrazne ťaží z výkonu. Nový benzínový motor 2.0 TSI ma výkon 265 k (195 kW). Jedinečný vzhľad vozidla zdôrazňujú špecifický predný aj zadný nárazník a presvietená maska chladiča. V bohatej štandardnej výbave nechýbajú Matrix-LED svetlomety vpredu, adaptívny podvozok DCC+, progresívne riadenie, či audiosystém Canton. To sú prednosti nového vozidla len v skratke. Ale pozrime sa na nich trochu detailnejšie.

 

Športový charakter vozidla podčiarkujú aj jeho ďalšie stránky. O atraktívny zvukový prejav sa stará funkcia Dynamic Sound Boost, zatiaľ čo športový vzhľad doladili špecialisti z oddelenia Škoda Design. Kodiaq RS druhej generácie dostal pre toto prevedenie typické lesklo-čierne prvky. Patrí k nim napríklad rám masky chladiča, kryty vonkajších spätných zrkadiel, vrchná časť rámov okien, strešné ližiny a predovšetkým výrazný D-stĺpik karosérie charakteristický pre druhú generáciu modelu Kodiaq. V čiernom lesku sú aj detaily v úplne novom prednom nárazníku alebo nápis Škoda na piatych dverách.

 

Skutočne krásnym novým prvkom je presvetlená maska chladiča, ŠKODA KODIAQ RS dostala aj nové logá RS na maske a na piatych dverách. Verzia RS sa môže pochváliť exkluzívnymi diskami kolies. Štandardom sú 20-palcové disky v dizajne Elias, ktorý opäť vsádza na lesklú čiernu povrchovú úpravu. Brzdové strmene sú naopak lakované kontrastnou červenou farbou. Karoséria vozidla môže mať jednu z celkovo ôsmich farieb, medzi ktorými nechýba ani výrazná metalíza Bronx Gold Metallic.

 

O pohon sa stará obľúbený agregát 2.0 TSI EVO s výkonom 195 kW, čo je o 15 kW viac ako u predchodcu. Vďaka tomu dokáže nový Kodiaq RS s pohonom všetkých kolies a automatickou prevodovkou DSG zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 6,3 sekundy a v zrýchľovaní môže pokračovať až k hranici 231 km/h. Šofér si pritom neužije len samotný záber motora s krútiacim momentom 400 Nm, ale aj riadenie vozidla. Nový Kodiaq RS dostal tak progresívne riadenie, ako aj pokročilý adaptívny podvozok DCC+, ktorý má v porovnaní s prvou generáciou rozšírený rozsah nastavení. Okrem športového režimu s precíznou ovládateľnosťou ponúka aj širokú škálu prednastavených charakteristík odpruženia. Vodič si môže vybrať z jazdných režimov Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual a Snow, pričom Kodiaq RS má aj špeciálny režim Off-Road.

 

V interiéri si záujemcovia môžu vybrať z dvoch verzií. Štandardne je k dispozícii RS Suedia, na želanie aj prevedenie RS Suite. V oboch prípadoch zákazníci dostanú športové predné sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a kontrastným červeným prešívaním; vo verzii Suedia sú sedadlá čalúnené v kombinácii perforovaného materiálu Suedia a umelej kože, pri RS Suite nájdeme perforovanú prírodnú kožu. V zodpovedajúcom materiáli je aj obšitie časti palubnej dosky a výplne dverí. Medzi ďalšie športové detaily v interiéri patrí multifunkčný športový trojramenný volant (opäť s červeným prešívaním), oceľové obloženie pedálov alebo čierna stropnica. Nechýbajú logá RS - jedno sa objavuje napríklad aj na displeji palubného infotainmentu.

 

Štandardom sú pokročilé funkcie ako KESSY Advanced s automatickým odomykaním a zamykaním vozidla pri príchode a odchode. Svetelnými animáciami privítajú posádku pri odomknutí špičkové predné svetlomety Matrix-LED a vo výbave nechýba napríklad ani spomínaný adaptívny podvozok DCC+. Nová ŠKODA KODIAQ RS druhej generácie dostala naozaj bohatú výbavu. Štandardom je 10-palcový virtuálny kokpit a 13-palcový displej infotainmentu. Spomínané športové sedadlá majú vždy elektrické ovládanie, vyhrievanie i pamäť a vo verzii RS Suite sú aj ventilované. Zadné sedadlá sú vyhrievané. O skvelý zvuk v interiéri sa stará audiosystém Canton. Milovníci značky ŠKODA sa majú vskutku na čo tešiť.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.