Séria úspechov v motoristickom športe pokračovala pre značku Laurin & Klement / ŠKODA aj v prvorepublikovom Československu. Väčšina z nich bola dosiahnutá vozidlami veľmi blízkymi sériovým vozidlám a často v mimoriadne náročných terénnych a klimatických podmienkach. Mladoboleslavské autá však za každých okolností dokázali potvrdiť svoju kvalitu.
Medzi najvýznamnejšie športové úspechy tej doby patrilo druhé miesto vozidla ŠKODA POPULAR Sport na zimnej Rallye Monte Carlo 1936, alebo štvrté miesto na RMC 1937 pre kupé ŠKODA RAPID. Victor Borrat Fabini z Uruguaja zasa zvíťazil na prestížnom juhoamerickom podujatí Mercedes – Montevideo (1938).
V období po prvej svetovej vojne a v časoch epidémie Španielskej chrípky však bolo pre Európu absolútnou prioritou zásobovanie potravinami. Aj vozidlá Laurin & Klement sa preto zúčastňovali pretekov motorových pluhov a so svojimi Excelsiormi sa značka snažil pomôcť zvýšiť produktivitu poľnohospodárstva. V roku 1919 zvíťazil Excelsior napríklad v Senlis pri Paríži na súťaži v orbe. O dva roky neskôr Excelsior triumfoval aj na katalánskej súťaži v Lleide a otvoril tak cestu a francúzsky, španielsky a latinskoamerický trh.
V povojnovom období bolo vlastníctvo vozidla spojená s vysokými nákladmi a preto sa kladol dôraz na spoľahlivosť a trvácnosť. To automobily Laurin & Klement dokazovali v celom rade súťaží spoľahlivosti, ktoré sa v tej dobe konali. Príkladom je 2000 kilometrov eskoslovenských v roku 1921, kde Laurin & Klement typ So vybojoval striebornú plaketu s typ SE získal zvláštnu cenu predsedu autoklubu, profesora Otakara Kukulu.
Z iniciatívy legendárneho Sašu Kolowrata-Krakowského vznikli v roku 1921 dva špeciály na základe starších vozidiel Laurin & Klement RK/M. Mohutný päťdesiatkoňový štvorvalec OHV o objemu 4713 cm3/50 k (37 kW), so zdvojeným zapaľovaním umožňoval vozidlu dosiahnuť 125 km/h. Okrem súťaží spoľahlivosti zaznamenali potom úspech aj v pretekoch automobilov do vrchu Zbraslav - Jíloviště 1922, kde sa František Svoboda umiestnil na štvrtom mieste v triede do 5300 cm3.
Od polovice 20-tych rokov minulého storočia sa potom finančne náročné preteky začali vzdiaľovať bežnej produkcii a v roku 1929 navyše vypukla svetová hospodárska kríze. Spoločnosť Laurin & Klement / ŠKODA preto dočasne obmedzila angažovanie sa v motoristickom športe a sústredila sa na zavádzanie progresívnych konštrukčných prvkov, zefektívnenia pásovej výroby a zlepšenie kvality služieb zákazníkom. Nové športové úspechy potom ŠKODA priviezla s nástupom 30-tych rokov. Šesťvalec ŠKODA 637, ktorý predchádzal modelu SUPERB, sa úspešne zúčastnil pretekov 1000 míľ československých v rokoch 1933, 1934, a 1935.
Na prestížnej Rallye Monte Carlo sa 790 kg vážiaci roadster ŠKODA POPULAR Sport, s motorom z modelu RAPID, umiestnil na skvelom druhom mieste v triede do 1500 cm3. Cestu z Prahy cez Atény do Monaka pritom posádka Pohl – Hausman absolvovala v tvrdých januárových mrazoch a po neupravených cestách. V následujúcom roku potom posádka úspech zopakovala s kupé ŠKODA RAPID, keď vtedy 4134 kilometrová trasa mierila z Československa na Riviéru cez sicílske Palermo. Z druhého miesta v triede ju však odsunula na štvrté miesto penalizácia za malé rozmery vonkajšieho spätného zrkadla!? Česká posádka nevyužila v rámci fair play nevyužila príležitosť na jeho výmenu.
Exportné úspechy prvorepublikovej automobilky ŠKODA vytvárali podmienky aj pre účasť zahraničných pretekárov na rôznych zahraničných pretekoch. Príkladom je víťazstvo v balkánskej rallye Belehrad – Atény 1937, kde vyhrala domáca juhoslovanská posádka. V rovnakom roku absolvoval bežný sériový model ŠKODA POPULAR 8000 kilometrov naprieč juhoafrickým kontinentom v pretekoch z Nairobi do Johannesburg. V Južnej Amerike zasa zvíťazil Urugvajčan Victora Borrata Fabiniho v náročných pretekoch Mercedes – Montevideo 1938 a o rok neskôr pridal k tomu aj druhé miesto absolútne a prvé v triede, v pretekoch Montevideo – Melo – Montevideo. To už však prvá československá republika bola minulosťou a vojna zastavila všetky športové podniky.