Diaľkové jazdy automobilov ŠKODA v 30-tych rokoch minulého storočia budili pozornosť celého sveta. Pomáhali šíriť renomé mladého Československa a zároveň pomáhali exportu vozidiel z Mladej Boleslavi do sveta. Kvalitu a spoľahlivosť základného modelu ŠKODA POPULAR, či strednej triedy ŠKODA RAPID preukázali výkony v náročnom teréne a extrémnych klimatických podmienkach.
V máji 1934 odštartovala od pražského Autoklubu na cestu do Indie skupina štyroch vozidiel ŠKODA POPULAR, poháňaných litrovými štvorvalcami s výkonom 15 kW (20 k). Sedem cestovateľov na čele s advokátom Zbislavom Petersemom sa rozhodlo pre náročnú trasu naprieč Balkánom a Tureckom. A ŠKODA POPULAR ukázala odolnosť tiež v púšti. Autá vážiace asi 700 kg a zaťažené posádkou a nákladom o ďalších asi 800 kg, sa z cieľa v indickej Kalkate potom presunuli do Bombaja, odkiaľ pokračovali loďou do Terstu a svoju cestu triumfálne zavŕšili po takmer štyroch mesiacoch a odjazdených 15 tisíc kilometroch znova v Prahe.
O dva roku neskôr vzbudila pozornosť zasa akcia „100 dní v malém voze“. Manželia Eva a František „Frank“ Alexander Elstnerovci sa ŠKODOU POPULAR vydali na americký kontinent. V prvej časti cesty sa museli vysporiadať s poľadovicou. Na juhu USA sa zasa predierali krajom spustošeným tornádom a záplavami a pri mexickej sopke Popocatepetl sa museli vyštverať až do 2500 metrov nadmorskej výšky. Následne Elstnerovci zamierili do San Franciska a cez Chicago sa vrátili do New Yorku. Na ceste domov prešli ešte Španielskom, ktoré v tej dobe zmietala občianska vojna. Nakoniec im namiesto sto dní stačilo na cestu 97 dní. Z toho 47 za volantom. POPULAR s litrovým štvorvalcom vtedy najazdil priemerne za deň asi 525 km.
Manželia Maria a Stanislav Škulinovci zasa v rokoch 1936 až 1938 absolvovali fascinujúce africké dobrodružstvo. Prešli „52 000 km dvakrát naprieč Afrikou“! Na svoju cestu si skúsení cestovatelia zvolili uzatvorený automobil ŠKODA RAPID, ktorý sa okrem dvoch rezerv a strešného nosiča vôbec nelíšil od sériového prevedenia. Po vylodení v Dakare na západe Afriky zamierili do Guinejského zálivu, na Pobrežie slonoviny a v období dažďov prešli naprieč rovníkovou Afrikou. V hlbokom bahne museli podkladať pod kolesá kmene stromov a konáre. Cez brody si pomáhali plavákmi z kanoe, ktoré slúžili ako plť. Rok po odchode z domova dorazila ŠKODA RAPID do prístavu na pobreží Indického oceánu. Výprava následne pokračovala loďou na Madagaskar. Najazdených 30 000 km za rok a spoľahlivosť auta ŠKODA RAPID inšpirovali manželov Škulinovcov k predlženiu cesty. Vydali sa na južnú časť Afriky, k mysu Dobrej nádeje odkiaľ zamierili na sever - až do Egypta! Po takmer dvoch rokoch a 52 000 km sa manželia vrátili do Prahy.
Symbolickým vyvrcholením fascinujúcej série prvorepublikových diaľkových jázd vozidiel ŠKODA sa stala „Cesta okolo sveta za 97 dní „. Podnikol ju pražský podnikateľ Břetislav Jan Procházka s navigátorom a mechanikom zároveň Jindřichom Kubiasom. Ich mierne upravený polokabriolet ŠKODA RAPID s výkonom 23 kW (31 k), štyrmi nezávisle zavesenými kolesami a hydraulickými brzdami obstál v bahnitých aj piesočnatých a kamenistých úsekoch trasy vedúcej z Československa cez Nemecko, Poľsko, Litvu, Lotyšsko, Sovietsky zväz, Irán, dnešný Pakistan, Indiu, Malajziu, Singapur, Čínu, Japonsko a Spojené štáty späť do Prahy. Za 97 dní cesty pripadlo 53 dní na lodné presuny a vybavovanie formalít. Za volantom strávili celkom 44 dní a prešli 27 tisíc kilometrov a denným priemerom asi 630 km.
Tieto úspešné diaľkové jazdy priniesli mladoboleslavskej automobilke veľký ohlas v dobovej tlači a zvýšenie prestíže značky. Aj vďaka tomu sa ŠKODA v druhej polovici 30-tych rokov stala najväčším výrobcom a exportérom automobilov vo vtedajšom Československu.