Tento rok oslavujeme sto rokov od vzniku Československa, pričom automobily ŠKODA zohrali v období motorizácie mladého štátu veľmi významnú úlohu. Zvláštnu kapitolu tvorí podiel značky ŠKODA aj na motorizácii mladej československej armády.
V 30-tych rokoch minulého storočia sa pozornosť sústredila na stredné a ťažké nákladné automobily ŠKODA so vznetovým motorom vlastnej konštrukcie. Materský koncern, Škodové závody v Plzni, navyše zvíťazil v tendry na dodávku legendárnych ľahkých tankov LT vz. 35 a osvedčili sa aj variácie osobných automobilov ako sanitné či dezinfekčné automobily.
Pre potreby mladej československej armády nebolo treba štandardnú ŠKODU POPULAR ani príliš upravovať. Vojenská verzia sa okrem pneumatík 5,25-16 s hrubým dezénom líšila hlavne otvorenou karosériou v khaki farbe a špeciálnou výbavou. Prvá séria 35 roadsterov bola armáde dodaná v období od septembra do decembra 1935.
Už v marci 1936 nasledovali tri prototypy ŠKODA POPULAR, ktoré boli ešte viacej prispôsobené potrebám armády. V decembri 1936 sa rozbehla sériová výroba a do polovice augusta 1937 „narukovalo“ 330 vozidiel ŠKODA POPULAR.
Základná cena vojenského auta sa ani príliš nelíšila od civilnej verzie ŠKODA POPULAR. Pôvodná suma 21 030 Kč vzrástla iba o 1996 Kč za prvky špeciálnej výbavy. Pod ľavé predné sedadlo pribudla skrinka na dokumenty, ktorú bolo možné zaplombovať. Nechýbala lekárnička a hasiaci prístroj. Akumulátor sa spod kapoty presťahoval pod zadnú lavicu a na jeho miesto prišiel kanister na desať litrov, ktorým dopĺňal 30litrovú palivovú nádrž.
Do služby v armáde sa prihlásili aj špeciálne prevedenia vyššej triedy pokrokovej konštrukcie automobilu ŠKODA SUPERB. Tie sa modifikovali do podoby terénnych vozidiel s konfiguráciou pohonu 6×4 a neskôr aj 4×4. Prvé exempláre vznikli v apríli 1936 ako model ŠKODA 903.
Pôvodnú jednoduchú karosériu prototypov 903 s dvoma sedadlami a ložným priestorom nahradil neskôr pohotovostný variant typu Break. Okrem vodiča a spolujazdca odviezla ďalších šesť členov mužstva sediacich na dvoch laviciach po kraji. Ľahká plachtová strecha sa skladala do priestoru za prednými sedadlami. Typ 903 Break z roku 1938 poháňal silnejší šesťvalec SV 2914 cm3/63 k (46 kW). Osvedčený technický základ sa uplatnil tiež pri solitéry ŠKODA 903 s uzatvorenou karosériou o ktorú prejavila záujme aj armáda spojeneckej Juhoslávie.