Nás posledné preteky MSR2019 zaujímali hlavne z pohľadu prešovského pretekára Igora Drotára, ktorého je CAMEA CAR dlhoročným partnerom. Nie menej zaujímavé však je, že úspešný model ŠKODA FABIA R5 na 45.ročníku košickej rely, ktorá uzatvárala sezónu Majstrovstiev Slovenska automobilových súťaži, absolútne dominovala.
Celkové víťazstvo si v dvoch súťažných dňoch nakoniec vybojovala košická posádka Martin Koči a Rado Mozner, ktorá takto obhájil aj majstrovský titul. Na druhom mieste, a korením celej súťaže, bola poľská posádka Grzegorz Grzyb a Jakub Wróbel, ktoré sa zároveň s druhým miestom musela uspokojiť s titulom vicemajstrov Slovenska. A podobne ako dve víťazné posádky, tak aj tretia posádka Roman Odložilík a Martin Tureček jazdila tiež na vozidla ŠKODA FABIA R5.
Igor Drotár, ktorý v decembri oslávi už 65 rokov, jazdil spolu s Imrichom Ferenczom tiež na ŠKODE FABIA R5. Počas úvodu dostal defekt a finiš v prvej etape stačil len na šieste miesto. V nedeľu Drotár ukázal starú fazónu a vybojoval výborné štvrté miesto v absolútnom poradí druhého súťažného dňa. Aj tieto body mu napokon pomohli k tomu, že v konečnom poradí celého slovenského rely šampionátu 2019 nakoniec skončil na peknom piatom mieste v absolútnom poradí.
„Košice sú tradične naša takmer domáca súťaž, mám ju rád a dobre sme sa na ňu pripravili. Po technickej a športovej stránke vyzeralo všetko skvele. Absolvovali sme najprv test, neskôr rozpisy a v sobotu sme sa s dobrým pocitom rozbehli naplno do ostrej súťaže. Vychytali sme tiež babie leto, čiže podmienky boli ideálne,“ vraví Igor Drotár. „Hneď na prvej skúške Herľany som začal pridávať, napokon mali sme teoretickú šancu skončiť v šampionáte tretí. Po niekoľkých kilometroch nás prekvapilo úplne nové čerstvé lístie, s ktorým náš rozpis do tej miery nerátal. Vystrašila ma tu prvá krízová situácia, ktorá sa onedlho opakovala. V cieli sa ukázalo, že sme zvoľnili a šli až príliš opatrne. Do druhej sobotnej skúšky "Bogota" sme šli nanovo s plným nasadením, no po niekoľkých kilometroch prišiel defekt predného pravého kolesa. Rozhodli sme sa nemeniť, čím sme stratili nejaké dve minúty, ale aj motiváciu... Postupne sme sa prebíjali poradím, no naše časy neboli ideálne. Večerné skúšky za tmy sme kupodivu absolvovali s oveľa lepším, alebo aj s rovnakým časom, ako za vidna... Deň sme skončili na 6. mieste. Nedeľná prvá skúška na Ružíne nás opäť prekvapila diametrálne odlišnými podmienkami, než aké sme mali zaznačené v rozpise. Mokré lístie a úseky striedala suchá vozovka, čo sa na rovnakej trati menilo aj v priebehu dňa. Spravil som dobrý štvrtý čas a bol som v hre s mojimi hlavnými tromi konkurentmi. Naše slušné tempo pokračovalo ďalej a zrazu som porážal aj tých, ktorí ma deklasovali deň predtým... Druhé kolo skúšok som už neplánoval ísť úplne naplno a na záver som chcel udržiavať tempo. Nedeľu sme skončili na 4. mieste. Čo ma potešilo aj kvôli tomu, že nemám v tomto aute toľko najazdené, ako mnohí iní. Zároveň vkuse presadám do úplne odlišného kopcového auta, popri množstve iných pracovných povinností... V šampionáte sme skončili síce na 5. mieste, no ako druhí Slováci za Martinom Kočim. Jemu a spolujazdcovi Radovi Moznerovi zároveň gratulujem k obhájenému titulu Majstra Slovenska. Veľká vďaka patrí Mariánovi Mičákovi za všetko, čo pre nás doteraz urobil a robí a jeho tímu za výborne pripravené auto. Teším sa na ďalšiu spoluprácu. Napokon, štartujeme opäť v novembri na dvoch skvelých mimosezónnych súťažiach."