ENYAQ RS RACE smeruje do budúcnosti

O elektrifikácii motoristického športu sa v posledných rokoch hovorí veľmi často. Argumentuje sa ekológiou aj ekonomikou, no na druhej strane sa celý rad skalných chytá za hlavu. Škoda vo svojom športovom oddelení upravila sériový elektromobil model ŠKODA ENYAQ RS. Čo si o tom myslíte vy?

 

Treba povedať, že elektrický pohon má v motoristickom športe viacero benefitov. Obrovské množstvo točivého momentu a okamžitú reakciu akcelerátora privíta každý pretekár. To samozrejme nechýba ani konceptu ŠKODY ENYAQ RS Race, ktorý vychádza zo sériovej verzie postavenej na základe dizajnového jazyka Modern Solid a využívajúceho skúsenosti získané pri minuloročnom prvom pokuse urobiť krok týmto smerom.

 

Oproti svojmu vlaňajšiemu predchodcovi má model ŠKODA ENYAQ RS Race optimalizovanú prednú časť vozidla a používa nové moderné materiály, ktoré pomáhajú znížiť celkovú hmotnosť elektromobilu. Konštruktéri priznali, že sa im podarilo ušetriť až 316 kilogramov váhy!

  

To všetko aj s tým, že vozidlo je športovo vystužené a má aj špeciálnu športovú výstroj ako športové tlmiče, keramické brzdové kotúče, samosvorné diferenciály, sústavu pedálov špeciálu Škoda Fabia RS Rally2, či nízkoprofilové pneumatiky na 20-palcových kolesách. Elektromotor s kombinovaným výkonom 250 kW (340 koní) vozidlo prevzalo zo sériového modelu Škoda Enyaq Coupé RS. S ním po odľahčení však dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej než päť sekúnd! A to sú skvelé parametre.

 

Pochvaľuje si ho aj fínsky národný šampión a majster sveta automobilových súťaží v kategórii WRC2 (za volantom Škody Fabia) Emil Lindholm, keď vraví: „Enyaq RS Race sa šoféruje veľmi ľahko. Je responzívny, stabilný a chová sa predvídateľne. Cítiť, že má veľmi nízke ťažisko zásluhou batérie umiestnenej v podlahe. Dva motory, umožňujú hrať sa slobodnejšie s rozložením výkonu medzi jednotlivé nápravy. A práve to poskytuje potenciál nových možností,“ konštatuje Lindholm, ktorý vozidlo otestoval.

 

Hoci sa môže zdať, že ide iba o funkčný koncept značky Škoda, tak pravda je taká, že ŠKODA ENYAQ RS Race je plne funkčný športový elektromobil. Aké bude jeho ďalšie využitie ukáže čas, no jednoznačne už teraz prispieva svojimi poznatkami ako pojazdné laboratórium pri produkcii sériovej výroby.

 

Aktuálne síce nateraz v majstrovstvách sveta urobili krok späť, keď vyhrali hybridné pohony zo súťažných špeciálov najvyššej kategórie WRC (ekonomické dôvody a príprava nových pravidiel), no vyzerá to tak, že elektomobilita postupne začne prenikať aj do motoristického športu. Veď si stačí spomenúť na turbo, ktoré nesmelo vstúpilo do F1 v druhej polovici 70-tych rokov a trápilo sa nespoľahlivosťou a meškajúcou akceleráciou. Lenže práve vďaka autošportu sa z turba dnes stala bežná a spoľahlivá záležitosť v bežnej produkcii automobilov.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.