ENYAQ iV na jednej linke s OCTAVIOU

Pred necelým mesiacom spustili  v hlavnom závode ŠKODA v Mladej Boleslavi  sériovú výrobu nového modelu ŠKODA ENYAQ iV a my sme si písali o tom, že sa prvé čisto elektrické SUV českej automobilky ŠKODA bude vyrábať na spoločnej výrobnej linke spolu s modelom ŠKODA OCTAVIA. Dnes sa preto pozrime, ako táto koexistencia funguje v praxi.

 

Na výrobnej linke v Mladej Boleslavi sú na flexibilitu zvyknutí. Veď na jednej výrobnej linke sa spolu s OCTAVIOU vyrába aj časť produkcie ŠKODY KAROQ, a dokonca sa tu vyrábala ak ŠKODA RAPID. Tá však, na rozdiel od OCTAVIE, vznikala na vlastnej platforme MQB a pre českú automobilku bolo veľkou výzvou skĺbiť čo najlepšie výrobu platforiem MEB a MQB.

 

Lenže ŠKODA ENYAQ iV je prvým sériovým automobilom značky, koncipovaným výlučne ako čistý elektrický automobil na batériu, čo kladie na výrobné procesy úplne iné požiadavky než je sled výrobných postupov pre modely so spaľovacím motorom. Aj túto výzvu však česká automobilka zvládla, a teraz je schopná pružne reagovať na požiadavky trhu. Vedľa modelu OCTAVIA zvládne denne vyprodukovať približne 250 až 350 modelov ENYAQ iV.

 

Najväčšie zmeny sú viditeľné priamo pri montáži. Tu je rozdiel medzi výrobou bežných spaľovacích a elektrických vozidiel najmarkantnejšie. Nové diely platformy MEB, pre elektromobily, sú špecifické, keďže automobily majú väčšiu celkovú hmotnosť. Preto pribudli nové takty montážnej linky, potrebné pre zástavbu podvozku, ako aj pracovisko pre zástavbu batérie. Za zmienku stojí tiež zaujímavé nové pracovisko pre úpravu head-up displejov. ŠKODA ENYAQ iV totiž disponuje, ako prvý model značky ŠKODA, novým typom head-up displeja s výrazne väčšou projekčnou plochou a s prvkami rozšírenej reality. Preto je toto riešenie z výrobného hľadiska náročnejšie, než tradičné head-up displeje.

 

Zmeny sa dotkli aj samotnej statiky výrobnej haly, kde sa museli upraviť nosníky a preveriť statické rezervy budovy. Mimoriadna pozornosť sa venovala aj samotnej bezpečnosti, ktorá je náročnejšia pri manipulácii s batériami. Automobilka ŠKODA AUTO zaviedla rozsiahle protipožiarne opatrenia, vrátane termovízie, kontrolujúcej teplotu vo výrobnej hale a schopnej spustiť okamžite alarm, ak dôjde k nebezpečnej odchylke.

 

Celková investícia na komplexnú prestavbu, ktorá sa uskutočňovala viac, ako dvanásť mesiacov, presiahla tridsaťdva miliónov eur. Výsledkom je však pestrejšia paleta produkcie českej automobilky, ktorá bude znamenať aj väčšiu spokojnosť zákazníkov značky ŠKODA AUTO.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.