Ideálne podmienky pre elektromobil sú okolo 20-30 °C. V zime batéria napríklad vykuruje interiér, čo dojazd skracuje. Vieme, ako minimalizovať tieto straty aj prinízkych teplotách.
ŠKODA ENYAQ iV je zásluhou svojej vynikajúcej aerodynamiky a lítium-iónovej batérie schopná prejsť na jedno nabitie batérie viac ako 520 km (v režime WLTP). V zimnom období sa však dojazd elektromobilov čiastočne znižuje najmä tým, že sofistikovaný systém tepelného manažmentu musí udržiavať batériu v optimálnom teplotnom rozmedzí. Na to sa, rovnako ako na vykurovanie interiéru, využíva energia z batérie. Na rozdiel od modelov so spaľovacími motormi nemôžu elektromobily na tento účel využívať odpadové teplo motora. Ideálnym riešením je však tepelné čerpadlo, ktoré je pre ENYAQ iV súčasťou voliteľnej výbavy a ktoré teplý vzduch vyrába stláčaním CO2. Týmto spôsobom sa vyhrieva interiér bez toho, aby sa spotrebovávala energia z batérie.
Pre optimálny výkon, účinnú rekuperáciu a čo najrýchlejšie nabíjanie jednosmerným prúdom na nabíjacích staniciach, je trakčná batéria vozidla ENYAQ iV udržovaná v ideálnom teplotnom rozmedzí. Nová verzia softvéru vozidla optimalizuje tepelný manažment batérie, čím predlžuje jej životnosť a zvyšuje dojazd pri zimných teplotách. Tento nový softvér bude inštalovaný aj do už dodaných vozidiel ENYAQ iV. Značka ŠKODA garantuje, že batéria bude mať aj po ôsmich rokoch alebo 160 000 najazdených kilometroch minimálne 70 % svojej pôvodnej kapacity. Pre lepšiu ochranu batérie sa pri každodennom používaní odporúča nabíjať čo najčastejšie maximálne na 80%.
Naštartovať a ísť? Odporúčame nepodceniť prípravu na jazdu. Veď pomocou jednoduchých tipov môže vodič ŠKODY ENYAQ iV výrazne zvýšiť dojazd v zime. Ak je auto parkované v garáži, nie je potrebné batériu a interiér vyhrievať toľko, ako pri parkovaní vonku. Okrem toho je možné predhrievanie interiéru naprogramovať alebo zapnúť pomocou aplikácie MyŠKODA. Pokiaľ je počas predhrievania zapojený nabíjací kábel, ENYAQ iV nečerpá z batérie žiadnu energiu. Pred jazdou je tiež vhodné skontrolovať tlak v pneumatikách a odstrániť prípadné nepoužívané príslušenstvo, ako sú napríklad strešné nosiče. Podhustené pneumatiky totiž majú vyšší valivý odpor a zvyšujú tak spotrebu energie. Ďalší potenciál úspor ponúka režim Eco, ktorý znižuje výkon klimatizácie Climatronic a obmedzí výkon motora tak, aby maximálna rýchlosť vozidla bola 130 km/h. Vodič samozrejme môže toto nastavenie kedykoľvek zmeniť výraznejším stlačením akcelerátora (tzv. kickdown).
Užitočným tipom na úsporu energie pri nižších teplotách je aj to, že ak si za jazdy zapnete vyhrievanie volantu a sedadiel, ta zároveň môžete o niečo znížiť teplotu vyhrievania interiéru. Ak cestujete sami, oplatí sa, pomocou 2-zónovej alebo 3-zónovej klimatizácie Climatronic, vyhrievať iba priestor vodiča. Prediktívny adaptívny tempomat Adaptive Cruice Control (ACC), ktorý je súčasťou Travel Assist, šetrí zasa energiu plynulou jazdou a konštantnou rýchlosťou. Asistent tiež rozpozná rýchlostné limity, zákruty alebo kruhové objazdy a ŠKODA ENYAQ iV včas pribrzdí alebo ho plynule dôjde. Pri jazde v meste je vhodné využívať jazdný režim B, ktorý vďaka maximálnej rekuperácii získava najviac energie.