Elektrický restomod starej Octavie

Francúzsky importér ŠKODA AUTO vyhlásil netradičnú súťaž Retrofit Challenge, pri ktorej mali účastníci za úlohu nájsť pôvodnú Škodu Octavia z rokov 1959 až 1971, zrenovovať ju a vytvoriť z nej takzvaný elektrický restomod. Pozrite sa, ako to dopadlo.

 

Najprv si však musíme vysvetli, čo znamená „elektrický restomod“. V zásade ide o to, že sa vyberie pôvodné pohonné ústrojenstvo a nahradí sa čisto elektrickým. Ostatné požiadavky boli pomerne voľné. Stačil dojazd na jedno nabitie aspoň 180 kilometrov a dodržanie stanoveného rozpočtu. Realizácie sa nakoniec dočkali dva projekty. Jeden pripomína americký hot-rod, druhý zase akoby prišiel z japonského animovaného sveta. Obe vozidlá vznikli pod taktovkou francúzskych motoristických médií v spolupráci s dodávateľmi športových komponentov.

 

Najskôr si predstavme elegantný projekt, ktorý nazvali Voltavia. Ten je výsledkom práce Automobile Propre, internetového magazínu zameraného na e-mobilitu. Voltavia vychádza z karosárskeho variantu Octavie combi a je postavený v súlade s francúzskou legislatívou. Aj preto sa jeho dizajn drží relatívne pri zemi a karoséria prešla len niekoľkými úpravami na optimalizáciu aerodynamiky.

 

Upútala vás farba? Isto ste spoznali, že lak v odtieni Explorer Green pochádza z konceptu Škoda Vision 7S, ktorý sa predstavil v roku 2022. Interiér je vyvedený v kontrastnej oranžovej farbe a pre ďalšie spríjemnenie mestskej mobility sa v batožinovom priestore ukrýva elektrická kolobežka. Výkon elektromotora činí 102 koní a dosahuje maximálny krútiaci moment 220 Nm.

 

No ak by táto Voltavia teoreticky aj mohla jazdiť po verejných komunikáciách, druhý projekt od televíznej šou Turbo je oveľa extrémnejší. Tvorcovia sa spojili s tímom W-Autosport a Strate School of Design a výsledok pomenovaný Project X. Ten skôr pripomína závodný špeciál.  Project X je o celých 40 centimetrov širší ako pôvodný automobil a ponúkne výkon 450 koní. Ešte pôsobivejší je krútiaci moment, ktorý dosahuje maximum 1000 Nm. Postaviť Project X vraj trvalo tisíc hodín a tvorcovia sa smerom k vozidlu nechali počuť, že radikálnosť a dôraz na výkon môžu fungovať aj v súlade s elektrifikáciou. Nalakovali ho lakom Mamba Green z portfólia odtieňov súčasných modelov škodováckej rodiny RS. Čo tým asi chceli povedať?

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.