CAMEA CAR RADÍ – Pozor na mráz!

Predpovede počasia nám dvíhajú varovný prst! Príchod hlásia mrazy a poľadovica, čo je pre vodičov mimoriadne nepríjemné obdobie. Nezaškodí preto znova si pripomenúť aspoň niektoré základné rady na toto obdobie.

 

Začnime predným sklom, ktoré nás často čaká ráno, ak parkujeme vonku. Vlhkosť a mráz dokážu vytvoriť nepríjemnú vrstvu ľadu, s ktorou sa musíme popasovať a neraz nám to ukradne cenné minúty z cesty do práce. Rozhodne to však nie sú stratené minúty a oplatí sa vyraziť z domu skôr. Vodiči, ktorí si zoškriabu iba úzky priezor sú vážnym ohrozením nielen seba, ale aj ostatných. V takmer všetkých krajinách sú neočistené sklá pokutované. Rozumný človek však sám najlepšie vie, že pár stratených minút čistenia predného skla môže zachrániť dlhé roky života.

 

V prípade vozidiel značky ŠKODA sú škrabky pripravené vo veku nádrže, alebo v dverách. Moderné automobily však ponúkajú aj ďalšie možnosti. „V prípade ranného štartu so silnou vrstvou námrazy na čelnom okne aktivujte tlačidlo funkcie MAX defrost, ktorá je určená práve na rýchlejšie odrosenie a odmrazenie čelného skla,“ vraví Jan Hrnčíř, zodpovedný v spoločnosti ŠKODA AUTO za vývoj klimatizácií. Systém si sám zvolí teplotu i množstvo vzduchu a nastaví jeho prúdenie na predné okno. Ak používate klimatizáciu a vyhrievanie v automatickom režime AUTO, systém je na základe znalostí vonkajšej teploty a ďalších parametrov schopný samostatne zasiahnuť a odhmliť čelné sklo, respektíve zabrániť ďalšiemu zahmleniu. Napoly vyhrané majú majitelia vozidiel s vyhrievaným sklom, ktoré si v automobiloch ŠKODA môžu objednať. „Kto má vyhrievanie nastavené v automatickej predvoľbe, bude mať sklo rozmrazené počas niekoľkých minút a navyše bez toho, aby čo i len prstom pohol,“ pokračuje Jan Hrnčíř s dodatkom, že ak je automatická predvoľba vypnutá, možno ju manuálne aktivovať v menu klimatizácie. Podľa Milana Sluku z oddelenia montovaných dielov a aeroakustických simulácií v ŠKODA AUTO, sú súčasným trendom čelné sklá, u ktorých boli okom viditeľné vyhrievacie drôtiky nahradené celoplošnou tenkou priehľadnou kovovou vrstvou. Tá v zime hreje a v lete zabraňuje prehrievaniu interiéru, pretože odráža infračervené žiarenie zo slnka.

 

Mimochodom, vozidlá značky ŠKODA ponúkajú vo výbave novej generácie modelov OCTAVIA, SUPERB a ENYAQ iV aj nezávislé kúrenie a ventiláciu, ktoré dokážu vyhriať a odmraziť auto ešte predtým, než k nemu prídeme. Tieto systémy je možné obsluhovať diaľkovým ovládaním a prostredníctvom infotaimentu sa dokonca dajú naprogramovať dopredu. To rozhodne šetrí čas aj námahu s odstraňovaním námrazy. Výhodou moderných nezávislých kúrení je skutočnosť, že v zimnom období zabezpečujú lepší výhľad i tepelnú pohodu posádky. Zahriatím motora sa navyše znižuje aj jeho opotrebenie a spotreba.

 

Nepodceňujme však aj samotný sneh. Pravdepodobne väčšina z nás už videla na ceste „expertov“, ktorí si očistili iba sklá a neunúvali sa očistiť z auta aj zvyšok snehu. Takto zasypané auto pritom ohrozuje aj ostatných účastníkov premávky. V takom prípade odporúčame držať sa od týchto „vodičov“ radšej ďalej, pretože už neraz sa stalo, že uletený kus zamrznutého snehu, v lepšom prípade, poškodil len auto a v horšom spôsobil vážnu dopravnú nehodu. Na Slovensku za neočistené vozidlo hrozí pokuta 60 eur a v susednom Česku až 96 eur (2500 Kč), prípadné odobratie vodičského oprávnenia. Apropo, pokutu môžete dostať aj za neodmetenú evidenčnú poznávaciu značku. Metličku a škrabku sa preto v zimnom období oplatí mať vždy so sebou.

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.