CAMEA CAR RADÍ - Pohodlne, ale bezpečne

Naozaj si myslíte, že viete ako správne sedieť za volantom? Sedieť pohodlne a pritom bezpečne, so schopnosťou správneho dosahu na všetky zásadné prvky ovládania auta, je mimoriadne dôležité. Nezaškodí preto krátko si zopakovať základné pravidlá. 

 

Asi ste už aj vy stretli vodičov, ktorým len trochu vyčnievala hlava spoza prístrojovej dosky a s evidentným pocitom "drivera". Nechceme si ani predstaviť, čo sa môže takému vodičovi stať v kritickej situácii. Sedieť vzpriamene totiž nie je základom iba tak náhodou. Jednak je základným dôvodov dobrá viditeľnosť, ale nie menej dôležitá je aj bezpečnosť. V roku 1970 slávny Rakúsky pretekár F1, Jochen Rindt, zahynul na Monze z veľmi smutného dôvodu. Odmietal sa pripútať spodnými bezpečnostnými pásmi a pri náraze sa jeho telo zotrvačnosťou zošmyklo dolu, pričom mu vrchné bezpečnostné pásy preťali hrtan. A stačilo iba tak málo - správne sa pripútať!

 

Evidentne nikto, ani "spomínaní pretekári na našich cestách", by asi nechceli takto skončiť. Preto by si mali dobre rozmyslieť, ako sa posadia za volantom nabudúce. Dôležité je pripútať sa tak, aby pás bezpečne obopínal telo a nevznikla medzera medzi telom a pásom. Nohy by sa nikdy nemali prepnúť! Vždy by mali zostať pokrčené. Rovnako by sme nemali prepínať ani kĺby na rukách. vzhľadom na dnešné airbagy by sme nemali byť príliš blízko pri volante. V opačnom prípade nám bezpečnostný airbag môže viac ublížiť, ako pomôcť. Samozrejme, že každý máme iné proporcie, no skúsme si zopakovať rady odborníka, ktorý vraví, že by sme sa mali obidvoma lopatkami pohodlne opierať o sedadlo. Pri uchopení volantu v odporúčanej polohe 45 : 15 by ruky mali byť pokrčené v lakťoch, pričom rovnako by mali fungovať aj (pokrčené) nohy. Dôležitá je aj opierka hlavy. Jej výška by mala byť rovnaká, ako výška hlavy. A aby sme si pri prípadnom prevrátení auta neporanili krčnú chrbticu, tak by medzera medzi hlavou a strechou mala byť minimálne ako naša päsť. Veríme, že aj toto stručné zosumarizovanie vám pomôže. Mimochodom, veľmi názorne to vidieť na usadení pokusných figurín pri nárazových testoch. 

 

 

Aby sme vedeli poskytovať čo najlepší zážitok na našich webových stránkach, vrátane prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti, používame súbory cookies. Medzi tieto súbory cookies patria cielené súbory cookies pre médiá a súbory cookies pre funkcie pokročilej analýzy. Kliknutím na tlačidlo Prijať súhlasíte s používaním súborov cookies.