Využijeme uhorkové letné obdobie a obzrieme sa spolu do histórie automobilky ŠKODA AUTO. Predstavte si, že v 20-tych rokoch minulého storočia sa celkový počet automobilov v Československu počítal na niekoľko tisíc (dnes sú ich milióny)! Za jeden štvrťrok sa vyrobilo asi 15-20 vozidiel značky Laurin & Klement, čo je dnes nepredstaviteľné číslo. To všetko robilo z automobilu luxusný drahý tovar, ktorý si mohlo dovoliť len málo ľudí. Potom však prišla pásová výrova a tá zlacnila produkciu. Z automobilu sa postupne stal dostupný pomocník a „zabávač“.
Prvým krokom mladoboleslavskej automobilky smerom k sériovej montáži bola výstavba novej karosárne. Tá bola hotová v roku 1926. V suteréne bol sklad, na prízemí sa vyrábali drevené časti karosérie, na prvom poschodí bolo čalúnnictvo a sedlárstvo, no a na druhom sa zostavovali drevené karosériu, ktoré na treťom poschodí oplechovali a na štvrtom poschodí lakovali. Lenže to bola len karoséria.
V apríli 1928 sa začala budovať hala dlhá 200 metrov a 130 metrov široká, kde sa mali montovať podvozky, vyrábať motory a prevodovky. Hotová a uvedená do prevádzky bola v roku 1929. Následne bola prepojená s predošlou budovou, kde sa montovali karosérie a automobilka sa zaradila medzi prvé na svete, kde začala fungovať pásová výroba vozidiel. Počiatočná produkcia bola 25 automobilov denne a postupne rástla až na 85 áut denne. Týmto bola úplne porazená domáca konkurencia a ŠKODA ovládla tuzemský trh v Československu.
Vývoj však napreduje veľmi rýchlo a dnes už napríklad v zvarovni všetko robia roboty. Človek len dozerá na obsluhu. ŠKODA AUTO stavia novú zvarovňu pre elektromobily a tam bude cez tisíc robotov, čo je cez 85% automatizácie procesu výroby! Ale nie je to len montáž, ale aj kontrola s dokonca systémy predvídajúce poruchy, ktoré je automatizované. To všetko zlacňuje výrobu a robí automobil dostupný širokým masám na stále vyššej úrovni kvality a komfortu.